از سخت افزارها و خدمات دیجیتالی چینی دوری کنید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزارت امنیت داخلی آمریکا به شرکتهای آمریکایی درباره استفاده از تجهیزات سخت افزاری و خدمات دیجیتالی که توسط شرکتهای چینی ایجاد شده یا به آنها مرتبطند، هشدار داد.

از سخت افزارها و خدمات دیجیتالی چینی دوری کنید

مقامات آمریکایی درباره همه روشهایی که دولت چین و عاملانش برای هدف دریافت شرکتها و دانشگاههای آمریکایی به منظور سرقت مالکیت معنوی استفاده می نمایند، صحبت می نمایند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا خاطرنشان کرد محصولات چینی ممکن است حاوی بدافزار بَک دور یا مکانیسم مخفی جمع آوری اطلاعات باشند که می تواند توسط مقامات چینی برای جمع آوری اطلاعات از شرکتهای غربی و گذاشتن آنها در اختیار رقبای چینی به منظور تامین اهداف مالی چین به ضرر کشورهای دیگر استفاده گردد.

این وزارتخانه هشدار داد همه تجهیزات و خدماتی که به شرکتهای چینی مرتبطند باید یک ریسک امنیت سایبری و یک ریسک تجاری قلمداد شوند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام نموده که قوانین امنیت ملی چین اجازه می دهد دولت این کشور شرکتها و شهروندان چینی را وادار کند محصولاتشان را دستکاری نموده و در جاسوسی و سرقت مالکیت معنوی مشارکت نمایند و این شیوه را سرقت اطلاعات تحت حمایت دولت چین توصیف نموده است.

چاد اف ولف، وزیر موقت امنیت داخلی آمریکا دوشنبه هفته جاری در اظهاراتی چین را یک خطر واضح برای دموکراسی آمریکا توصیف کرد.

توصیه امنیتی وزارت امنیت داخلی آمریکا کمتر از یک ماه پیش از تغییر دولت و روی کار آمدن جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا صادر شده که انتظار می رود فرد مورد نظر خود را برای وزارت امنیت داخلی معرفی کند.

در دوران ترامپ مقامات آمریکایی به مقابله با آنچه که دزدی معنوی چین از شرکتهای آمریکایی می خواندند، متمرکز شدند.

بر اساس گزارش زدنت، کریستوفر ری، مدیر اف بی آی در مصاحبه با فاکس نیوز در ژوییه 2020 گفته بود نیمی از 5000 پرونده ضد جاسوسی این سازمان مربوط به سرقت فناوری آمریکایی توسط چینی هاست.،ایسنا

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47773

به "از سخت افزارها و خدمات دیجیتالی چینی دوری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سخت افزارها و خدمات دیجیتالی چینی دوری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید