امنیت غذایی از طریق هوش مصنوعی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، هوش مصنوعی یک فناوری قدرتمند است که تحول را در هر صنعتی ایجاد می نماید و توانایی حل بعضی از بزرگترین چالش های بشریت را دارد.

امنیت غذایی از طریق هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران،کشورهای پیشرفته از هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری کلیدی یاری می گیرند تا به تحول دیجیتال یاری نموده و به سمت یک اقتصاد با تکنولوژی بالا حرکت نمایند. استراتژی های کلیدی مانند تصویب استراتژی هوش مصنوعی، اعمال آن ها در خدمات، بخش ها و پروژه های زیربنایی آینده به کار می فرایند. این چشم انداز هوش مصنوعی همه بخش های صنعت مثل اقتصاد دیجیتال، برنامه های کار از راه دور و... را شامل می گردد. از همه مهمتر استفاده از این فناوری سریع فقط به صنایع پیشرفته مانند فراوری یا هوانوردی محدود نمی گردد.

امنیت غذایی از طریق هوش مصنوعی

یکی از زمینه هایی که در برنامه AI for Good مایکروسافت مورد توجه قرار گرفته است، تامین غذا است. حال این سوال پیش می آید که چگونه اطمینان حاصل کنیم که می توانیم به صورت محلی و پایدار غذا پرورش دهیم و در عین حال از زنجیره های تامین محافظت گردد؟ تا سال 2050 تخمین زده می گردد که احتیاج به تغذیه 9 الی 10 میلیارد نفر با مقدار محدودی از زمین قابل کشت اضافی و آب وجود داشته باشد. ممکن است فناوری ابر برای کاهش این چالش کشاورزی حیاتی باشد.

برای یک کشور مثل امارات متحده عربی، که یک وارد نماینده خالص مواد غذایی است، این ماموریت حیاتی است و از افزایش فراوری مواد غذایی محلی تا آنالیز راه های متنوع سازی منابع واردات مواد غذایی، ملاحظاتی را در بر دارد. با درک این چالش، دولت امارات متحده عربی به سرعت یک رویکرد جامع امنیت غذایی ایجاد کرد که می تواند این کشور را در سرتاسر بیماری کرونا قرار دهد و یک زیرساخت غذایی قوی برای آینده این کشور ایجاد کند.

اولین قدم در این راستا راه اندازی داشبورد امنیت غذایی است که قادر به استفاده از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده ها برای اندازه گیری سریع پنج شاخص مهم امنیت غذایی از جمله، شاخص عرضه، در دسترس بودن سهام فراوری محلی، سطح مصرف و هزینه کالاهای حیاتی است. با توجه به این اولویت که فناوری ها در زمینه تامین امنیت غذایی دارند، هدف مایکروسافت این است که کشاورزی مبتنی بر داده را فراهم کند. داده ها همراه با دانش و شهود کشاورز در خصوص مزرعه، می توانند به افزایش بهره وری مزرعه یاری نمایند و به کاهش هزینه ها یاری نمایند. با این حال به دست آوردن اطلاعات از مزرعه بسیار سخت است، زیرا اغلب در این زمینه نیرو یا اینترنت در مزارع وجود ندارد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47376

به "امنیت غذایی از طریق هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امنیت غذایی از طریق هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید