انتخاب 4 سازه تاریخی آبی ایران برای ثبت جهانی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، چهار سازه تاریخی آبی ایران به عنوان سازه های تاریخی آبی ایران جهت ثبت در بخش سازه های آبی تاریخی آبیاری کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی انتخاب شدند.

انتخاب 4 سازه تاریخی آبی ایران برای ثبت جهانی

خبرنگاران: چهار سازه تاریخی آبی ایران شامل مجموعه قنات بلده، سد تاریخی کریت، سازه های تاریخی شوشتر و مجموعه آبی عباس آباد به عنوان سازه های تاریخی آبی ایران جهت ثبت در بخش سازه های آبی تاریخی آبیاری کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی انتخاب شدند که دو سازه آن مربوط به خراسان جنوبی است.

فیلیکس ریندرز رئیس شورای جهانی آب در مراسم افتتاحیه هفتادمین اجلاس سالانه آبیاری و زهکشی و سومین اجلاس جهانی آبیاری که از اول سپتامبر (10 شهریور) در کشور اندونزی آغازشده و تا هفتم سپتامبر (16 شهریور) در حال برگزاری است، با اشاره به تأثیرات تغییر اقلیم، بلایای طبیعی، تخریب منابع آبی و محیط زیستی و درنهایت برخوردها و رفتارهای غیرحرفه ای و غیراخلاقی در ارتباط با مقوله آب، بر اهمیت حکمرانی آب در موضوع مدیریت به هم پیوسته منابع آب تأکید کرد.

او احداث مخازن ذخیره آب برای حفاظت از منابع آب و ذخیره آب برای آینده بشریت را ضروری دانست و با اشاره به حق دسترسی همگان به آب سالم ازجمله بچه ها و زنان، در مورد همکاری شورای جهانی آب با گروه بین المللی آبیاری و زهکشی در زمینه های کاری مشترک اعلام آمادگی کرد.

در این اجلاس، با حضور مقام های بلندپایه شامل وزرا، معاونان وزرا و روسای سازمان های بین المللی عضو کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی چالش های حکمرانی آب، مدیریت بحران و تصمیمات سیاستی برای بهبود وضعیت فعلی مورد طرح و آنالیز نهاده شد و نماینده بانک اسلامی احتیاج به سرمایه گذاری بیشتر برای ارتقا و بهبود وضعیت مدیریت منابع آب در سطح کشورهای عضو را یادآور شد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: چمدان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13192

به "انتخاب 4 سازه تاریخی آبی ایران برای ثبت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب 4 سازه تاریخی آبی ایران برای ثبت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید