انتقاد شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر به توقف واکسیناسیون دانشجویان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر در نامه ای به رئیس این دانشگاه نسبت به توقف واکسیناسیون دانشجویان انتقاد کرد.

انتقاد شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر به توقف واکسیناسیون دانشجویان

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر در نامه ای به احمد معتمدی، رئیس این دانشگاه نسبت به توقف واکسیناسیون دانشجویان انتقاد کرد که متن نامه به توضیح زیر است:

پیرو اخباری که مجددا از طرف مرکز بهداشت دانشگاه در مورد لغو دوباره واکسیناسیون دانشجویان تا آینده نامعلوم منتشر گشت بار دیگر بر آتش شائبه عدم مدیریت صحیح در تخصیص واکسن به دانشجویان در سطح دانشگاه دمیده شد. اخبار موثق دیگری چه به وسیله صفحات مجازی و چه به وسیله ارتباطات فردی در دست می باشد که در دانشگاه های دیگر کشور چه در تهران و چه در شهر های دیگر واکسیناسیون هر چند با سرعت کم، اما شروع گشته است.

پیگیری فرایند واکسیناسیون در دانشگاه امیرکبیر عملا از نبود واکسیناسیون دانشجویان در همه سطوح خبر می دهد و مدیریت بهداشت دانشگاه تنها به دادن اطلاعیه های قطره چکانی و بی پایان و مبهم بسنده می نماید. آنچه بیش از پیش خاطر دانشجویان را مکدر ساخته است تکرار بی برنامگی ها و عدم توجه به مطالبات دانشجویان مشابه تقریبا همگی رویداد های تحت مدیریت دانشگاه در گذشته است. اما این بار تعلل در این مورد به هیچ اسم در پیشگاه افکار عمومی دانشجویان قابل توجیه نبوده و مسئولیت جان دانشجویان و آینده درسی آنان که با آموزش بی کیفیت مجازی رو به تباهی می رود مستقیما بر عهده همه کسانی است که در تامین واکسن دانشجویان کوشش و ممارست کافی را انجام ندهند.

انتشار اخباری در مورد ارائه برنامه مدون برای واکسیناسیون خانواده اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه در حالی که واکسن برای تزریق دانشجویان دانشگاه وجود ندارد چیزی جز تبعیض و عدم در اولویت قرار دادن دانشجویان نیست و به هیچ اسم قابل قبول هم نمی باشد. در حالی که هر یک دوز واکسن می تواند جان یک دانشجو را نجات دهد یا راستا آموزشی او را از نابودی رهایی دهد ضروری است دانشگاه در این خصوص شفاف سازی موثری انجام دهد به طوری که معین شود این تزریق واکسن در صورت صحت اخبار منتشره دقیقا براساس چه اولویتی بوده و در شرایطی که واکسن برای دانشجویان از طرف وزارت بهداشت تامین نمی شود و حتی امکان ارائه یک برنامه معین هم وجود ندارد واکسینه کردن خانواده اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه چه ارتباطی به دانشگاه دارد که از واکسن هایی که می شد برای تزریق به دانشجویان استفاده شود به این نحو استفاده شده است.

در آخر با توجه به انتشار اخبار واردات انبوه واکسن در روز های آینده قطعا می توان امید داشت که در صورت پیگیری صحیح از طرف مجموعه مدیریت و مرکز بهداشت دانشگاه واکسیناسیون دانشجویان در همه سطوح طبق اولویت های اعلامی شروع گشته و هر چه زودتر دانشجویان از این بلای خانمان سوز رهایی یابند.

امید است مدیریت دانشگاه حداقل این بار با ارائه یک برنامه دقیق منظم و عادلانه این مطالبه حیاتی دانشجویان را پاسخ دهد و در صورت وجود کوچکترین روزنه برای تامین واکسن این مهم را در دستور کار قرار داده و به پایان رساند. قطعا این پتانسیل در دانشگاه صنعتی امیرکبیر وجود دارد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 63494

به "انتقاد شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر به توقف واکسیناسیون دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر به توقف واکسیناسیون دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید