بارزانی بین ترکیه و پ ک ک میانجی گری کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، علی الفیلی از اعضای حزب دموکرات کردستان عراق گفت، سفر نچیروان بارزانی، به ترکیه با هدف آنالیز مسائل مالی، امنیتی و بهداشتی بوده و رئیس اقلیم کردستان عراق در این سفر پیامی هم برای اردوغان داشته که موضوع آن بازگشت به میز مذاکره با حزب کارگردان کردستان (پ. ک.ک) بوده است.

بارزانی بین ترکیه و پ ک ک میانجی گری کرد

الفیلی در اظهاراتی که روز شنبه در بعضی رسانه های عراق منتشر شد، اضافه نمود که بارزانی در پی کسب موافقت دولت فدرال عراق به ترکیه رفت تا بحران ناشی از حضور و فعالیت پ. ک.ک در شمال عراق حل و فصل گردد.

وی همچنین هر گونه نقش آفرینی اقلیم کردستان عراق برای نزدیک شدن فرانسه و ترکیه را بعید دانست.

بارزانی صبح دیروز آدینه در صدر هیاتی بلندپایه برای گفت و گو با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری و مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه به آنکارا سفر کرد.

کریم شنگالی رئیس دفتر، سفین دزیی مسئول اداره روابط خارجی اقلیم کردستان و فلاح مصطفی مشاور بارزانی در این سفر وی را همراهی می نمایند.

سفر نچیروان بارزانی به ترکیه پس از گفت و گوهای چهارشنبه گذشته وی با مقامات عراقی و رئیس جمهوری فرانسه انجام شد.

خبرگزاری آناتولی عصر آدینه خاطرنشان کرد که ملاقات نچیروان بارزانی با رجب طیب اردوغان که در مجتمع ریاست جمهوری آنکارا پایتخت ترکیه و پشت درهای بسته انجام شد، حدود یک ساعت و 15 دقیقه به طول انجامید.

چاووش اوغلو در توئیتی در این باره نوشت که مبارزه مشترک علیه سازمان تروریستی پ. ک.ک در صدر موضوع هایی بود که بین دو طرف آنالیز شد.

سفر بارزانی به آنکارا در حالی صورت گرفته که ترکیه از اواخر خرداد گذشته، عملیات پنجه ببر را از زمین و هوا در شمال عراق علیه عناصر پ. ک.ک شروع نموده است.

21 مرداد گذشته در حمله پهپادی ترکیه به یک خودرو حامل مرزبانان عراقی به منطقه سیدکان در شمال استان اربیل اقلیم کردستان عراق، چهار نظامی از جمله دو فرمانده ارشد این کشور کشته شدند.

ارتش ترکیه اعلام نموده که هدف از عملیات موسوم به پنجه ببر در شمال عراق پاکسازی این مناطق از حضور عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک.ک) است.

ترکیه و پ. ک.ک از دهه 80 قرن گذشته با هم می جنگند و بر اساس بعضی گزارش ها درگیری های دو طرف تا به امروز بیش از 40 هزار کشته داشته است. ، ایرنا

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39622

به "بارزانی بین ترکیه و پ ک ک میانجی گری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارزانی بین ترکیه و پ ک ک میانجی گری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید