تخصیص 6 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی محوطه کنارصندل جیرفت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/کرمان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از تخصیص6 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی محوطه باستانی کنارصندل شهرستان جیرفت اطلاع داد.

تخصیص 6 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی محوطه کنارصندل جیرفت

فریدون فعالی در حاشیه بازدید نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از محوطه باستانی کنارصندل شهرستان جیرفت گفت: 6 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی برای تهیه نقشه های توپوگرافی و فتوگرامتری و همچنین بازسازی فضاهای معماری حاصل از کاوش های اخیر کنارصندل، محوطه سازی و ساماندهی محیط پیرامونی این محوطه اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه فاز اول پروژه مذکور تا سرانجام امسال به اتمام می رسد، اظهار کرد: امیدواریم در فاز دوم با تامین اعتبار دوباره عملیات ساماندهی و محوطه سازی محیط پیرامونی این محوطه تاریخی ادامه یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه محوطه کنارصندل جیرفت در کنار محوطه هایی همچون شوش و تخت جمشید دارای ارزش جهانی است، بیان نمود: یکی از مهم ترین اقدامات در دستور کار این اداره کل و پایگاه تاریخی جیرفت تهیه پرونده ثبت جهانی این محوطه با ارزش باستانی است که طی یک یا دو سال آینده انجام خواهد شد.

وی به عملیات حدس محوطه باستانی کنارصندل به منظور معین عرصه و حریم آن اشاره نمود و اضافه نمود: این عملیات تا سرانجام امسال انجام می گردد.

فعالی با اشاره به ساماندهی هزار شی تاریخی توسط پایگاه تاریخی جیرفت اطلاع داد و گفت: این اشیا از مناطق جنوبی استان کرمان بدست آمده است و شامل ظروف مرمری، سفالی، کلرویتی، فلزی و... می گردد.

ساخت موزه منطقه ای جیرفت با پیشرفت فیزیکی 20درصدی ادامه دارد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به پیشرفت 20درصدی موزه منطقه ای جیرفت گفت: برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت در مورد راه اندازی موزه جیرفت بازنگری و فازبندی این پروژه توسط شرکت مشاور در حال اجرا است.

فعالی با اشاره به اینکه شهرستان های جنوبی استان کرمان به خصوص شهرستان جیرفت دارای محوطه های تاریخی و باستانی زیادی است که طی چندین مرحله کاوش اشیا باارزشی از آنها بدست آمده است گفت: با توجه به این موضوع ساخت موزه منطقه ای جیرفت در اولویت این منطقه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این پروژه از مهمترین پروژه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که پس از اتمام عملیات اجرایی آن به یکی از بزرگترین موزه های کشور تبدیل خواهد شد، اضافه نمود: بدون شک موزه جیرفت در کنار محوطه های تاریخی و باستانی جیرفت نقش بسزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهد داشت.

فعالی با اشاره به اینکه موزه مذکور در 10 طبقه و با زیربنایی حدود 14 هزار متر مربع و براساس آخرین استانداردهای روز با اسکلت بتن آرمه در حال ساخت است، توضیح داد: در موزه جیرفت علاوه بر سالن های نمایش اشیاء، تمامی فضاهای جانبی موزه شامل سالن آمفی تئاتر؛ مخازن امن نگهداری اشیاء تاریخی، آزمایشگاه، فضاهای اداری، کتابخانه و ... ساخته خواهد شد.

وی به عملیات ساخت موزه جیرفت با اعتباری برابر با 25 میلیارد ریال اشاره نمود و گفت: امیدواریم در سال آینده با جذب اعتبارات ملی و استانی شاهد پیشرفت قابل قبولی در عملیات ساخت این موزه باشیم زیرا این پروژه از پروژه های اولویت دار 1400 این اداره کل است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 48920

به "تخصیص 6 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی محوطه کنارصندل جیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 6 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی محوطه کنارصندل جیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید