حریم قلعه ایرج در شهرستان پیشوا مشخص می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه قلعه ایرج در محدوده توسعه بافت روستایی و اراضی کشاورزی قرار گرفته، از لزوم معین حریم این قلعه عظیم تاریخی اطلاع داد.

حریم قلعه ایرج در شهرستان پیشوا مشخص می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران، مرتضی ادیب زاده 18 اردیبهشت ماه 99 با اشاره به اینکه توسعه شهری و روستایی در برخی موارد منظر بصری و حتی ساختار یک اثر و محوطه تاریخی را تهدید می نماید، گفت: به منظور جلوگیری از این خطرات و تهدید های احتمالی و همچنین جلوگیری از هر گونه دخل و تصرف در محدوده آثار تاریخی، قلعه ایرج به عنوان یکی از قلعه های عظیم خشتی کشور معین حریم می گردد.

ادیب زاده اضافه نمود: در خصوص قلعه ایرج یک برنامه پژوهشی و اجرایی تدوین شده که مرحله نخست آن معین عرصه و حریم حفاظتی است که در پی آن ضوابط عرصه و حریم قلعه ایرج پس از معین و تصویب به عنوان طرح بالادستی در ضوابط معماری و شهرسازی لحاظ می گردد.

او با بیان اینکه عرصه و حریم قلعه ایرج با توجه به وسعت زیاد آن براساس مطالعات میدانی باستان شناسی و به صورت حدس گسترده معین می گردد، گفت: یکی از گسترده ترین آثار تاریخی استان تهران که پرونده معین حریم آن در سال 99 انجام می گردد، محوطه تاریخی قلعه ایرج است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 31256

به "حریم قلعه ایرج در شهرستان پیشوا مشخص می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریم قلعه ایرج در شهرستان پیشوا مشخص می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید