خاطرات پلیس آمریکا از روز شورش در کنگره، در یک جنگ قرون وسطایی گیر کردیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، افسر پلیس آمریکا گفت: فریاد می زدم که بچه دارم و پس از آن برخی از شورشیان از من محافظت کردند.

خاطرات پلیس آمریکا از روز شورش در کنگره، در یک جنگ قرون وسطایی گیر کردیم

افسران پلیس که در حمله هفته قبل به ساختمان کاپیتول (کاخ کنگره) مورد حملات طرفدران ترامپ قرار گرفتند از یک نبرد قرون وسطایی بر روی پله های ساختمان کنگره و سالن های دموکراسی آمریکا می گویند.

به گزارش خبرنگاران، پلیس در حمله هفته گذشته به کاخ کنگره با شورشیانی مجهز به چماق، سپر، چنگک، سلاح گرم، لوله های فلزی روبرو شدند.

از سمت چپ: دانیل هاجز، مایک فانون و کریستینا لوری

برخی از افسران پلیس تجربه روز حمله به کاخ کنگره موسوم به کاپیتول را با رسانه های آمریکایی به اشتراک گذاشتند.

مایکل فانون 40 ساله کارآگاه حوزه مواد مخدر از پلیس واشنگتن دی.سی در روز شورش کنگره با سرعت خود را به سمت تراس غربی کنگره رساند تا جمعیت را به عقب براند. او در آن رو در این بخش ماندگار شد و بارها مواد شیمیایی که از سوی معترضان بر روی صورتش اسپری شد را شست تا بتواند صحنه نبرد را ببیند و موثر واقع شود.

این سرباز حرفه ای آمریکایی (از اداره پلیس کلانشهر واشنگتن دی.سی) در این باره به واشنگتن پست گفت: ما در راهروی غربی با 50 یا 60 شورشی نمی جنگیدیم. ما در حال جنگ با 15 هزار نفر بودیم و این نبرد مانند جنگ های قرون وسطایی به نظر می رسید.

شورشیان ابتدا کلاه و نقاب ایمنی این کارآگاه برداشتند و او را از پله ها پائین برده و به داخل جمعیت کشیدند و در حالیکه شعار USA سر می دادند، جلیقه ضدگلوله، مهمات اضافی، رادیو و نشان پلیسی اش را بردند.

مایکل فانون کارآگاه واشنگتن دی. سی به میان جمعیت کشیده شد و مورد ضربات معترضان قرار گرفت/ عکس: رویترز

فانون می گفت: آنها فریاد میزدند ما یکی از آنها را گرفتیم و بقیه آنها نیز فریاد می زدند با اسلحه خودش او را بکش.

فانون که 4 فرزند دارد به سی ان ان گفت: فریاد می زدم که بچه دارم و پس از آن برخی از شورشیان از من محافظت کردند. او در حادثه حمله به کاخ کنگره آسیب کمی دید اما پس از انتقال به بیمارستان متوجه شد که در جریان نزاع و درگیری در ساختمان کنگره دچار حمله ضعیف قلبی شده است.

دانیل هاجز افسر 32 ساله پلیس درکلانشهر واشنگتن دی.سی، چند ساعت قبل از آغاز شورش در کنگره در شیفت کاری قرار گرفت.

او به خبرگزاری ABC نیوز گفت: ما برای زندگی خودمان با چنگ و دندان می جنگیدیم.

هاجز در یک ویدئو که در فضای مجازی وایرال شد در کنار یک در شیشه ای بین افسران و جمعیت گیر کرد. شورشیان ماسک محافظتی وی در برابر گازهای آلاینده را برداشتند و او را با باتوم های (باطوم) پلیس زدند. یکی از آشوبگران تلاش کرد تا چشمانش را کور کند.

هاجز می گوید: آن لحظه برای سومین بار در یک روز به خود گفتم، این پایان کار توست.

او در این ویدئو در فضایی پر از گاز اشک آور و در حال نفس نفس زدن کمک می خواهد. پایان بقیه نیروهای پلیس با فشار بیشتر بر شورشیان او را بیرون می کشند.

ماموران در راهروی تراس غربی کاخ کنگره می جنگند/ عکس: GETTY IMAGES

هاجز در مصاحبه با ایستگاه رادیویی وامو گفت که نظریه پردازان تئوری توطئه در آن روز بر سرش فریاد زدند که چرا این کار را می کند. آنها می گفتند که پلیس خائن است.

افراد مرتبط با طیف های راست افراطی و طرفداران نظریه های توطئه از حمله کنندگان به ساختمان کنگره بودند.

تئوری توطئه عبارت است از نداشتن اعتقاد یا باور نکردن شکل ظاهری و رسمی رویدادهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی.

هاجز افزود: ما خیانت کار نیستیم. ما در روز شورش، کنگره را نجات دادیم و هر چندبار لازم باشد این کار را خواهیم کرد.

هاجز با اینکه از حفظ جان خود ترسیده بود، تصمیم گرفت از اسلحه خود علیه جمعیت استفاده نکند.

او به واشنگتن پست گفت: من نمی خواستم مردی باشم که شلیک کردن را آغاز می کند و می دانستم که جمعیت درون کنگره اسلحه دارند. پلیس در ساعات باقی مانده روز در حال ضبط اسلحه ها بود.

دوربین تلفن های همراه تصاویر آشوب در کاخ کنگره را نشان می دهد

روبرت گلور فرمانده پلیس کلانشهر واشنگتن دی. سی در ساعت 13.50 دقیقه به وقت محلی و حدود 2 ساعت پس از سخنرانی ترامپ در کاخ سفید، شرایط آشوب بیان نمود.

در روز تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری در کنگره آمریکا، دونالد ترامپ از طرفدارانش خواسته بود به واشنگتن بروند و برای نپذیرفتن نتیجه انتخابات ماه نوامبر و باقی ماندن قدرت در دست خودش به اعضای کنگره و معاونش مایک پنس فشار بیاورند.

گلور فرمانده پلیس کلانشهر واشنگتن دی. سی سریعا به افسران خود گفت سکوهای موقت را که برای مراسم تحلیف ساخته شده بود را کنترل کنند، تا شورشیان تکه های سنگین آن را از طبقات بالا بر سر نیروهای پلیس نریزند.

از زمان شورش تا به امروز چندین نیروی باسابقه آمریکا و افسران بازنشسته از ویرجینیا، مریلند و تگزاس به دلیل مشارکت در شورش تعلیق یا دستگیر شده اند.

خانم کریستینا لوری افسر 32 سال پلیس واشنگتن دی. سی از اولین پلیس هایی بود که در صحنه شورش حاضر شد.

او در این باره گفت: آنها اسپری حمله به خرس داشتند. این اسپری در آن روز بارها به چشم من خورد و تنها کاری که می توان در این زمان انجام داد، بستن چشم ها است. افسران پلیس مدام چشمان خود را با آب می شستند تا بتواند جایی را ببینند.

این پلیس زن افزود: افسران، شجاع و قهرمانانه عمل کردند. آنها به محض به دست آوردن دید خود به خط مقدم نبرد بازمی گشتند و سعی می کردند جلوی ورود افراد را بگیرند.

اویگن گودمن یکی از افسرانی است که تا به امروز از اتفاقات روز حمله به کنگره صحبت نکرده اما مورد تجلیل قرار گرفته است.

گودمن که سرباز آفریقایی- امریکایی و با سابقه مشارکت در جنگ عراق است به تنهایی و با داد و بیداد حواس گروهی شورشیان را پرت می کند تا کنندگان وقت کافی برای ترک اتاق ها و رسیدن به بخش امن را داشته باشند.

در آن روز کنندگان کنگره و برخی از خبرنگاران برای حفاظت جانشان به زیرزمین کنگره منتقل شدند.

با این حال پلیسِ حفاظت از کنگره به دلیل واکنش به شورش و آماده سازی خود مورد انتقاد قرار گرفته است.

پس از محاصره ساختمان کنگره، رئیس پلیس کنگره و نیروهای امنیتی مجلس کنندگان و سنا به دلیل نداشتن آمادگی کافی برای مقابله با جمعیت استعفا دادند.

معترضان از سکوهای موقت که برای مراسم تحلیف ساخته شده بود بالا رفتند/ عکس: GETTY IMAGES

از طرفی تصاویری از روز شورش دیده شده که برخی از افسران در روز کنگره با آشوبگران سلفی می گیرند. برخی از افسران نیز آشوبگران را برای رسیدن به دفتر کنندگان دموکرات راهنمایی کرده اند.

همزمان با انجام تحقیقات داخلی چندین افسر پلیس کاخ کنگره به خاطر نقض سیاست ها تعلیق شده اند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: عصر ایران
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 49321

به "خاطرات پلیس آمریکا از روز شورش در کنگره، در یک جنگ قرون وسطایی گیر کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاطرات پلیس آمریکا از روز شورش در کنگره، در یک جنگ قرون وسطایی گیر کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید