خانه ای دل انگیز با دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در دکوراسیون داخلی ساختمان از سبک های متفاوتی برای طراحی استفاده میشود. دکوراسیون شیک و چشم نواز ارزش خانه را بالا میبرد و محیطی دوست داشتنی و جذاب برای ساکنین فراهم میکند. امروزه معماران و طراحان ساختمانی دکوراسیون داخلی را طبق سلیقه افراد طراحی و اجرا میکنند. در میان تمام شیوه های طراحی, سبک ساحلی حال و هوای خاصی به خانه میدهد و جوی در فضا حاکم میکند که شما را به یاد ساحل می اندازد و بدون قرار دریافت در محیط واقعی ساحل حسی ناب به شما میبخشد.

خانه ای دل انگیز با دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی

اجرای دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی در فصل تابستان حسی خنک و ساحلی ایجاد میکند زیرا پالت رنگی استفاده شده در این سبک طراحی ذهن را به سمت ساحل دریا میبرد و فضایی روشن با پالت رنگی الهام گرفته از رنگ شن, ماسه, صدف, دریا و آسمان ایجاد میکند. صرفا با استفاده از تزئینات ساحلی نمیتوان یک دکوراسیون ساحلی ایجاد کرد بلکه نکته اصلی در این سبک ایجاد حال و هوای ساحلی ست.

نکاتی که در طراحی به سبک ساحلی باید مد نظر قرار گرفته شوند:

نور کافی

یکی از نکاتی که در طراحی به سبک ساحلی باید مورد توجه قرار گیرد نور محیط است. این سبک طراحی نیازمند نور طبیعی و فراوان است, به همین دلیل بیشترین سهم پالت رنگی در این سبک مربوط به رنگ سفید است. رنگ سفید فضا را روشن و بزرگتر نما میدهد. یکی از روش های اصولی برای ورود نور طبیعی به داخل خانه استفاده از درب و پنجره های شیشه ای تمام قد است. حتی با تعبیه نورگیرهای سقفی میتوان خانه ساحلی را مملوء از نور خورشید کرد و حسی ناب مانند ساحل دریا ایجاد نمود.

پرده های روشن و نازک

پرده هایی که برای پنجره در نظر گرفته میشوند باید به رنگ های روشن و بدون طرح و رنگ باشند. هر چه پرده ساده تر و جنس آن نازک تر باشد بهتر میتواند نور طبیعی را از خود عبور داده و فضای خانه را روشن کند.

استفاده از رنگ های مات و خنثی

رنگ سفید رنگی شاخص در طراحی به سبک ساحلی ست. استفاده از رنگ سفید تمیزی و سادگی را به نمایش میگذارد.در این سبک طراحی در صورتی که تمایلی به رنگ سفید نباشد میتوان با اضافه نمودن رنگ های بژ, آبی, کرم و قهوه ای کمرنگ به رنگ سفید رنگ های ماتی ساخت که مناسب این سبک دکوراسیون باشند. رنگ های تیره و پر رنگ در رنگ آمیزی دیوارها و سقف دکوراسیون ساحلی جایگاهی ندارند.

فضای دلباز

همان طور که فضای ساحل دلگشا و باز است اتاق هایی که به سبک ساحلی طراحی میشوند نیز باید فضای دلبازی داشته باشد. استفاده از مبلمان اضافی و اثاثیه خانه فضا را محقر میکند. نمای اتاق باید به نحوی باشد که حس جریان هوا وجود داشته باشد حتی اگر هیچ هوایی در خانه رد و بدل نگردد. چیدمان لوازم و وسایل دکوراسیون ساحلی باید با فاصله و پراکنده باشد و از تجمع لوازم در یک قسمت اجتناب گردد. چیدمان منزل باید به نحوی صورت گیرد که فضا تا حد ممکن بازتر گردد.

وسایل دکوراتیو ساحلی

در تزئین دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی میتوان از صدف دریایی, مرجان های زیبا, ستاره دریایی, شیشه های رنگی و … استفاده نمود اما در اینکار نباید زیاده روی کرد زیرا نوعی شلوغی در فضا ایجاد میگردد. بر روی میز, تاقچه و عسلی های کنار مبل میتوان اشیا تزئینی مورد نظر را قرار داد.

مبلمان ساده و راحت

در طراحی دکوراسیون ساحلی مبلمان سلطنتی کاربردی ندارد. در این سبک طراحی باید از مبلمانی استفاده گردد که بتوان به راحتی روی آن لم داد و احساس راحتی کرد. کاناپه و سوفا بهترین گزینه برای مبلمان دکوراسیون داخلی ساحلی ست.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ساختمانچی
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 18111

به "خانه ای دل انگیز با دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ای دل انگیز با دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید