خبرنگاران توزیع سهمیه کالای ویژه نذورات در خراسان جنوبی شروع شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بیرجند - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی گفت: سهمیه ویژه نذورات شامل برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز و سفید است که توزیع آن از امروز شروع می گردد.

خبرنگاران توزیع سهمیه کالای ویژه نذورات در خراسان جنوبی شروع شد

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مشیرالحق عابدی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان خراسان جنوبی که با دستور کار طرح ویژه تنظیم بازار ایام محرم و صفر برگزار گردید، گفت: این طرح به منظور برنامه ریزی برای تخصیص سهمیه اقلام خوراکی به هیات های مذهبی استان انجام می گردد.

وی اضافه کرد: مسوولان هیات ها باید به وسیله ثبت نام در سامانه بیرق و مراجعه به اداره کل تبلیغات اسلامی، سهمیه خود را دریافت نمایند.

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید نمود: شرایط سال جاری با همواره متفاوت است و تأمین اقلام باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی صورت گیرد.

وی گفت: نظارت بر توزیع با ناظران ادارات صنعت، معدن، تجارت، تعزیرات حکومتی، تبلیغات اسلامی و اتاق اصناف است.

عابدی اضافه کرد: سال جاری سهمیه مربوطه افزایش یافته و حواله آن تا خاتمه محرم و صفر معتبر خواهد بود تا عزاداران حسینی در این خصوص دغدغه ای نداشته باشند.

وی توضیح داد: هیچ مسئله ای برای تأمین اقلام مورد احتیاج در استان نیست و احتیاجی به وارد کردن کالا از سایر استان ها نداریم.

معاون استاندار خراسان جنوبی در امور مالی بر اولویت تأمین کالاهای اساسی برای مردم نیز تاکید نمود و گفت: مردم استان نباید در این ایام برای تأمین کالاهای خوراکی شامل برنج، گوشت، شکر، روغن و سایر موارد دچار مشکل شوند و لازم است احتیاجسنجی لازم از بازار اجرا شده و در کمیته تخصصی، تصمیمات لازم برای تأمین کالا اتخاذ گردد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: یک هزار و 254 تن کالای اساسی تنظیم بازار ویژه ایام محرم و صفر در استان جذب و تامین شده است.

الیاس جوییان اضافه کرد: 500 تن برنج هندی، 293 تن شکر، 150 تن مرغ منجمد و 40 تن گوشت گوساله منجمد از امروز ویژه هیات های مذهبی با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی، شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت غله در دستور کار توزیع نهاده شد.

وی گفت: قیمت هر کیلوگرم برنج هندی 14 هزار و 500 تومان، شکر فله 6 هزار و 700 تومان درب انبار شرکت غله و مرغ منجمد 12 هزار و 900 تومان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: همچنین قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز 55 هزار تومان درب انبار شرکت پشتیبانی امور دام و قیمت روغن نیز براساس قیمت مصوب درج شده بر احجام مختلف روی کالا برای مصرف نماینده اعلام شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه هزینه حمل به شهرستان ها و بسته بندی به بعضی از این کالاها اضافه خواهد شد تاکید نمود: هیچ گونه کمبودی از کالاهای اساسی در استان وجود ندارد.

وی توضیح داد: هماهنگی های لازم از قبل اجرا شده و اقلام مذکور به اندازه کافی در استان ذخیره شده است.

جویبان با اشاره به فرایند توزیع این اقلام گفت: شرکت پشتیبانی امور دام استان با هماهنگی سازمان صمت و سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به تحویل اقلام به مباشران اقدام می نماید.

وی اضافه کرد: مسوولان هیات ها و بانیان جلسات مذهبی می توانند تا خاتمه ماه صفر برای دریافت سهمیه اقلام مورد احتیاج به ادارات تبلیغات اسلامی استان مراجعه نمایند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39572

به "خبرنگاران توزیع سهمیه کالای ویژه نذورات در خراسان جنوبی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توزیع سهمیه کالای ویژه نذورات در خراسان جنوبی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید