خبرنگاران 85 دفتر فناوری اطلاعات روستایی در چهارمحال و بختیاری دایر می شود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شهرکرد- خبرنگاران- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت:به منظور سهولت در خدمات رسانی به روستاها 85 دفتر خدمات ارتباطی روستایی (ICT) یا همان دفاتر فناوری اطلاعات روستایی و پیشخوان دولت در این استان فعال می شود.

خبرنگاران 85 دفتر فناوری اطلاعات روستایی در چهارمحال و بختیاری دایر می شود

مرتضی بلالی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه هم اینک 12 دفتر خدمات ارتباطی روستایی در این استان فعال است، اضافه نمود: فعال کردن دفاتر جدید ICT روستایی در دستورکار این اداره کل قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این دفاتر نقش موثری در صرفه جویی هزینه، زمان و کاهش مسائل ترد مردم از روستاها به شهرها دارند، گفت:براساس برنامه ششم توسعه، دغدغه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش خدمات با سرعت بالا و هزینه کم به مناطق روستایی است.

بلالی اضافه نمود:ارائه حداقل چهار خدمت الکترونیکی اصلی دولت سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی در 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار در کشور امکان پذیر است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه باید 30 درصد مبادلات تجاری مردم از طریق تجارت الکترونیکی انجام شود، ادامه داد: مسئولان دفاتر ICT در روستاها می توانند از طریق توسعه کسب و کار الکترونیکی اشتغالزایی و کسب درآمد کنند.

وی یادآور شد: همچنین برای ارتقای شرایط ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در دولت های یازدهم و دوازدهم، توسعه شبکه موبایل و اینترنت پر سرعت در روستاها مورد توجه جدی قرار گرفت.

بلالی شرح داد: اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات و اتصال رایگان مدارس به شبکه ملی از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید برای بهبود حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است که تا به امروز یکهزار و 270 مدرسه به شبکه اطلاعات متصل و 165 مرکز آموزشی دارای اولویت نیز در فرایند انجام قرار گرفته است.

وی گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برای تحقق اهداف دولت در این حوزه، همزمان با سال جهش تولید برنامه های کارشناسی، علمی و عملیاتی را در دستورکار خود داده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: دولت با این اقدام ثابت نشان داده است که برقراری عدالت اجتماعی در تمامی نقاط شهری و روستایی از مهم ترین اولویت ها و نیازهای توسعه ای است.

وی اضافه نمود: اجرای این طرح ها در اشتغال زایی، کاهش نرخی بیکاری، رونق اقتصادی، ارتقای خدمات رفاهی، کم شدن شکاف دیجیتالی، توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات، و توسعه زیرساخت های ارتباطی نقش آفرین است.

بلالی شرح داد: توسعه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرهای استان از مهمترین راهکارهای افزایش خدمات کمی و کیفی با هدف ارتقای رفاه عمومی شهروندان جزو برنامه های اولویت دار این اداره است.

به گزارش خبرنگاران، چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان با 979 هزار نفر جمعیت است که نزدیک به 900 روستا در این استان وجود دارد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44071

به "خبرنگاران 85 دفتر فناوری اطلاعات روستایی در چهارمحال و بختیاری دایر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 85 دفتر فناوری اطلاعات روستایی در چهارمحال و بختیاری دایر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید