دنیا چگونه به انتخاب بایدن واکنش نشان داد؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران : پیروزی بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا با واکنش ها و بارتاب های زیادی روبرو بوده است.

دنیا چگونه به انتخاب بایدن واکنش نشان داد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین: پس از 4 روز از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پایان تکلیف چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا مشخص شد و جو بایدن با کسب 20 آرای الکترال ایالت پنسیلوانیا مجموع آرای خود را به 273 رساند تا جواز حضور او در کاخ سفید فراهم شود. با اعلام خبر پیروزی بایدن وی با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است: این افتخار بزرگی است که شما مرا به عنوان ریاست جمهوری ایالات متحده انتخاب کرده اید. من قول می دهم رییس جمهور تمام ملت آمریکا باشم چه به من رای داده باشید یا نه.

در پی پیروزی بایدن وی عنوان رئیس جمهوری منتخب را به بیوگرافی خود در اکانت توییتر اضافه کرده است.

ترامپ در واکنش به اعلام پیروزی بایدن بیان نمود: مامی دانیم که بایدن عجله داشت به عنوان برنده ژست بگیرد. دونالد ترامپ در بیانیه اش گفته است: هم پیمانان رسانه ای بایدن سخت تلاش دارند به او کمک کنند.به گفته وی، بایدن هنوز در هیچ کدام از ایالتهایی که برنده شده، پیروزی اش تایید نشده است.

این در حالی است که رسانه طرفدار ترامپ، یعنی فاکس نیوز هم پیروزی بایدن را تایید کرد و حتی آرای نوادا را هم به حساب بایدن ریخته است و به این ترتیب آرای بایدن را 290 رای الکترال تا به امروز دانسته است.

ون جونس مجری رنگین پوست سی ان ان در واکنش به خبر اعلام پیروزی بایدن گفت: من فقط می خواهم پسرم این را ببیند، که ساده تر است که آدم با تقلب کاری کند و از زیر بار مسوولیتش فرار کند، اما عاقبت جزایش را خواهد دید این ساده تر است که امروز یک پدر باشی ساده تر است که به فرزندان تان بگویی شخصیت اهمیت دارد، صداقت اهمیت دارد، آدم خوبی بودن اهمیت دارد

برای بسکمک از مردم در این کشور زندگی ساده تر می شود.اگر یک مسلمان در این کشور باشید، دیگر نگران نیستید که رییس جمهور نمی خواهد شما در این کشور باشید.اگر یک مهاجر باشید، دیگر نگران نیستید که بچه های تان را از شما بگیرند و رویاپردازان را بدون هیچ دلیلی اخراج کنندمن نمی توانم نفس بکشم، فقط جمله جورج فلوید نبود، جمله بسکمک از مردم بود که نمی توانستند نفس بکشند

هر روز او توییت های بیشتری منتشر می کرد و آدم هایی که قبلا شرم داشتند نژاد پرستی شان را علنی کنند، روز به روز شنیع تر می شدندنگران بچه هایت بودی،نگران خواهرت بودی، اگر می خواست به فروشگاه والمارت برود، بدون اینکه کسی به او متلک بزندبیاندازد به ماشین بر نمی گشتفقط برای اینکه خودت را سر پا نگه داری، باید بخش بزرگی از انرژی زندگی ات را می گذاشتی

این یک مساله مهم برای ماست، اینکه بتوانیم فقط کمی آرامش داشته باشیم، بخت این را داشته باشیم که همه چیز را از نو آغاز کنیم.شخصیت در این کشور اهمیت پیدا کند، انسان خوبی بودن اهمیت پیدا کند. من فقط می خواهم پسرم این را ببیند، که ساده تر است که آدم با تقلب کاری کند و از زیر بار مسوولیتش فرار کند، اما عاقبت جزایش را خواهد دید.

بیل کلینتون رئیس جمهور دموکرات و اسبق آمریکا نیز در توئیتی نوشت: آمریکا حرفش را زد و دموکراسی برنده شد. حالا ما رییس جمهور و معاون رییس جمهوری داریم که به همه کشور خدمت خواهند کرد و مردم را گرد هم خواهند آورد. تبریک به بایدن و هریس برای این لحظات پیروزی

هیلاری کلینتون نیز در توئیترش نوشت: رأی دهندگان آمریکایی نظر خود را اعلام و بایدن و هریس را انتخاب کردند. یک لحظه تاریخی بی سابقه... دست رد به سینه ترامپ و یک صفحه جدید برای آمریکا.

نانسی پلوسی، رییس مجلس کنندگان آمریکا نیز در توئیتی نوشت: انتخاب بایدن طلوع یک روز امید جدید برای آمریکا است. وی به کاملا هریس با خاطر تاریخ سازی تبریک گفت.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان با استقبال از مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا در توییتی نوشت: ما مشتاقانه منتظر همکاری با دولت بعدی ایالات متحده هستیم. ما می خواهیم در همکاری های خود برای آغاز مناسبات جدید دو سوی آتلانتیک و یک معامله جدید سرمایه گذاری کنیم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44265

به "دنیا چگونه به انتخاب بایدن واکنش نشان داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا چگونه به انتخاب بایدن واکنش نشان داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید