رئیس جمهور پرو برکنار شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مجلس پرو دستور برکناری مارتین ویسکارا رئیس جمهوری این کشور را به اتهام دست داشتن در فساد صادر کرد.

رئیس جمهور پرو برکنار شد

از نشریه کوبایی پرنسا لاتینا، در جلسه مجازی کنگره پرو با 107 رأی موافق، مارتین ویسکارا از سمت خود برکنار شد و همانطور که در توئیتر منتشر شده مانوئل مرینو رئیس مجلس قانونگذاری این کشور، در جایگاه وی قرار خواهد گرفت.

ویسکارا که بخاطر دست داشتن در فساد به ناتوانی اخلاقی از سوی دادگاه سیاسی متهم شده، بدین تریب با بیش از 87 حداقل رای لازم (19 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع) محکوم به برکناری از جایگاه خود شد.

رئیس جمهور سابق پرو که به خاطر تمایل به اصلاحات اقتصادی تا حدی از پشتیبانی مردمی برخوردار بود، قبل از افشای این رسوایی در نطق تلویزیونی اعلام کرده بود در برابر فشار مجلس استعفا نخواهد داد. اما وی که همواره این اتهام ها را رد می کرد در نهایت مجبور به پذیرش اتهامات و استعفا شد.

پیشنهاد استیضاح رئیس جمهور پرو از 20 اکتبر گذشته از سوی 27 نماینده مجلس در پی انتشار مدارک دادستانی درباره ادعای پرداخت رشوه به ویسکارا توسط شرکت های ساختمانی، مطرح شده بود.

ویسکارا پس از تصویب حکم برکناری وی، گفت: تاریخ و مردم پرو درباره تصمیماتی که گرفته می شود قضاوت خواهند کرد. وی همچنین با اشاره به اوضاع و احوال پرو در اثر ویروس کرونا، از مردم پرو خواست که به جنگ برای ثبات در کشور ادامه دهند.

پرو که از کشورهای فقیر منطقه آمریکای لاتین محسوب می شود، با بیش از 923 مبتلا به ویروس کرونا و بالغ بر 34 میلیون جان باخته، پنجمین کشور آمریکای لاتین از نظر میزان ابتلا به همه گیری محسوب می شود. ، ایرنا

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44552

به "رئیس جمهور پرو برکنار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور پرو برکنار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید