زیان اقتصادی بی سابقه صنعت هواپیمایی کشور

به گزارش مجله یک کامپیوتر، زیان اقتصادی شدیدی که ویروس کرونا به صنعت هوایی کشور وارد کرد

شیوع ویروس کرونا در ایران ضربه سنگینی به ایرلاین ها و آژانس های هواپیمایی و مسافرتی وارد کرد.

زیان اقتصادی بی سابقه صنعت هواپیمایی کشور

با توجه به گسترش بیماری کرونا در ایران، تقاضا برای سفرهای هوایی به شدت کاهش پیدا کرد و همین امر منجر به وارد شدن زیان اقتصادی بی سابقه ای به صنعت هوایی کشور و آژانس های هواپیمایی و مسافرتی شد. این اتفاق در حالی افتاد که صنعت گردشگری ایران خود را برای فروش آخر سال و نوروز آماده می کرد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ایران مقصود اسدی سامانی پیش از این به این نکته اشاره نموده بود که با توجه به اینکه ویروس کرونا باعث لغو بسیاری از پروازهای داخلی و خارجی شده و تمامی ناوگان 3 ایرلاین نیز زمین گیر شده اند، ایرلاین های ایرانی تا 3 اپریل زیانی 30.000 میلیارد ریالی را متحمل خواهند شد.

همچنین او اضافه نمود: در طول تعطیلات نوروز تعداد مسافران سفرهای هوایی 76% و تعداد پروازها 90% کاهش داشته است.

حمیدرضا سیدی یکی از مقامات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: به دنبال توقف بسیاری از پروازهای داخلی و خارجی، درآمد این شرکت به میزان 80% کاهش داشته است.

همچنین او اضافه نمود: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در انتهای سال اقتصادی متحمل زیانی 2.000 میلیارد دلاری شده است.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران، به نقل از مهرنیوز گفت: ایرلاین ها و فرودگاه های ایران پس از شیوع کرونا و به منظور کاهش گسترش آن، به طور منظم ضدعفونی می شوند.

به نقل از اجلاس اقتصادی حمل و نقل هوایی کاپا ایران، تا انتهای می 2020 بسیاری از ایرلاین ها در سراسر دنیا ورشکسته خواهند شد. برای رهایی از این فاجعه، به همکاری مشترک دولت و این صنعت احتیاج است.

الکس کروز مدیرعامل بریتیش ایرویز می گوید: بحران ویروس کرونا از هر بحران دیگری که پیش از این در صنعت هواپیمایی اتفاق افتاده، حائز اهمیت تر است.

از آنجایی که تاثیرات ویروس کرونا و اقدامات دولت ها برای سفر، در تمام دنیا گسترده است، احتمالا تا به حال بسیاری از ایرلاین ها از لحاظ فنی به ورطه ورشکستگی نزدیک شده اند.

با زمین گیر شدن ناوگان ها و کنسل شدن بیش از نیمی از پروازها، ذخایر اقتصادی ایرلاین ها به سرعت به خاتمه خواهد رسید.

به نقل از خبری Aviation24، با کنسل شدن پروازها و تصمیمات جدیدی که دولت ها هر لحظه اتخاذ می نمایند، تاریخ پروازها به جلو می افتد و باعث نا امیدی بسیاری از مسافران از پرواز می گردد. همین امر باعث می گردد تا ایرلاین ها کاهش تقاضای بی سابقه ای را تجربه نمایند.

طبق پیش بینی های یاتا (انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی)، در صورت ادامه شیوع ویروس کرونا، ایرلاین های سراسر دنیا حدود 113 میلیارد دلار از فروش خود را از دست خواهند داد.

در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا، کشورهای عراق، ترکیه، امارات، کویت و جمهوری آذربایجان پروازهای خود با ایران را کنسل کردند و این امر ضرر هنگفتی به صنعت گردشگری و هواپیمایی کشور وارد کرد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: فلای تودی
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 30328

به "زیان اقتصادی بی سابقه صنعت هواپیمایی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیان اقتصادی بی سابقه صنعت هواپیمایی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید