سقوط آزاد شاخص های وال استریت، هفته سیاه بازار سهام آمریکا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، اختلاف نظر کنگره و دولت آمریکا درباره تامین بودجه دولت موجب شد شاخص بورس وال استریت دیروز سقوط کند. نگرانی ها از کند شدن اقتصاد دنیا باعث فرار سرمایه از سهام با ارزش گذاری بالا، نظیر تکنولوژی و ارتباطات شد و شاخص نزدک به منطقه تحمل فنی وارد شد.

سقوط آزاد شاخص های وال استریت، هفته سیاه بازار سهام آمریکا

معاملات پرنوسان جمعه که سایه تعطیلی دولت آمریکا بر آن سایه افکنده بود، با نگرانی ها از کند شدن اقتصاد دنیا باعث فرار سرمایه از سهام با ارزش گذاری بالا، نظیر تکنولوژی و ارتباطات همراه شد و شاخص نزدک به منطقه تحمل فنی (20 درصد پایین تر از رکوردهای اخیر) وارد شد.

شاخص های اصلی سهام آمریکا در ساعت آخر معاملات دیشب، پس از اظهارات مشاور اقتصادی کاخ سفید، پیتر ناوارو، به سقوط خود شدت بخشید. او گفت که احتمالا چین و ایالات متحده ظرف دوره صلح 90 روزه خود نخواهند توانست به یک توافق تجاری دست پیدا نمایند، مگر این که پکن توافق کند سیاست های تجاری خود را با تغییری اساسی روبرو کند.

با سقوط سنگین روز جمعه، شاخص نزدک حالا 22 درصد از رکورد 29 آگوست خود پایین تر است، این شاخص که سهام تکنولوژی در آن وزن سنگینی دارند، به پایین ترین سطح خود از آگوست 2017 سقوط کرد.

در ماه دسامبر، شاخص اس اندپی500 به سوی ثبت بزرگترین سقوط ماهانه خود از بحران اقتصادی دنیا تا منون، پیش می رود و حالا 17.5 درصد از رکورد 20 سپتامبر خود پایین تر است. این شاخص هم به پایین ترین سطح خود از جولای 2017 تا کنون سقوط کرد.

شاخص میانگین صنعتی داو جونز با سقوطی سنگین به پایین ترین سطح خود از اکتبر 2017 تا کنون رسید و حالا 16.3 درصد از رکورد 3 اکتبر خود پایین تر است.

اظهارات ناوارو به نگرانی های مربوط به وضعیت نامعین سیاسی و احتمال کند شدن رشد اقتصادی دنیا، اضافه کرد.

افزایش احتمال تعطیلی بخشی از فعالیت های دولت ترامپ بر سر اختلافات بودجه ای، موجی از بدبینی را به بازارهای سهام این کشور ارسال کرد.

رییس جمهور ترامپ گفت که احتمال بالایی وجود دارد که لایحه بودجه دولت که شامل بودجه دیوار مرزی با مکزیک است در مجلس سنای آمریکا رد گردد.

خطر بسته شدن قریب الوقوع دولت، در کنار اظهارات ناوارو، بر سخنان امیدوارنماینده رییس شعبه فدرال رزرو نیویورک، جان ویلیامز، که گفت فدرال رزرو مسئله ای با ارزیابی مجدد دیدگاه های خود ندارد، سایه افکند. سخنان او موقتا باعث جهش بازار شده بود.

شاخص صنعتی داو جونز 414.23 واحد، یا 1.81 درصد سقوط کرد و به 22445.37 واحد رسید. ای اندپی500 با سقوط سنگین 50.84 واحدی یا 2.06 درصدی، در سطح 2416.58 واحد بسته شد. شاخص کامپوزیت نزدک، بیشتر از همه سقوط کرد و 195.41 واحد یا 2.99 درصد از ارزش خود را از دست داد تا در سطح 6333 واحد، به کار این هفته خود خاتمه دهد.

در کل معاملات هفته گذشته، اس اندپی 7.05 درصد، داوجونز 6.78 درصد و نزدک 8.36 درصد افت کردند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3296

به "سقوط آزاد شاخص های وال استریت، هفته سیاه بازار سهام آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط آزاد شاخص های وال استریت، هفته سیاه بازار سهام آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید