شناخت انواع کابینت های آشپزخانه 2

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در ادامه مقاله قبلی که در شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان خبرنگاران در باب دکوراسیون آشپزخانه و اجرای کابینت آشپزخانه داشتیم و به شناخت انواع کابینت ها پرداختیم در این مقاله دو نوع دیگر از کابینت ها را ویژگی های خاصی دارند و همچنین محبوبیت بالایی هم در میان علاقه مندان به بازسازی منزل برخوردار هستند .

شناخت انواع کابینت های آشپزخانه 2

کابینت ممبران

امروزه یکی از انواع کابینت هایی که بسیار مورد توجه قرار گرفته و بر سر زبان ها افتاده است کابینت ممبران است ولی با این وجود ناشناخته های زیادی در مورد کابینت های ممبران وجود دارد که در اینجا سعی میکنیم به روشن کردن این ویژگی های کابینت ممبران بپردازیم .

ممبران در واقع نام متریالی است و یا میتوان گفت چوبی است که برای درب ها ، کمد و کابینت ها استفاده میکنند . در اصل ممبران نوعی ام دی اف mdf است که با دستگاهای سی ان سی cnc نقوش و طرح های مختلفی را بر روی آنها ایجاد میکنند و در انتها روکشی از جنس pvc بر روی آنها وکیوم میشود .

کابینت های ممبران در واقع کابینت هایی هستند که حکاکی و طراحی های مختلفی بر روی آنها توسط دستگاه cnc ایجاد شده است . به بیانی میتوان گفت کابینت های ممبران نسل جدید کابینت های کلاسیک هستند که میتوان از آنها در دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک استفاده کرد . قبل از کابینت های ممبران برای ساخت کابینت های کلاسیک نقوش و حکاکی ها به صورت دستی بر روی کابینت ها انجام میگرفت که هزینه های بالایی را ایجاد میکرد ولی با آمدن محصولات ممبران و ایجاد توانایی حکاکی با دستگاه cnc هزینه ساخت کابینت های کلاسیک بسیار پایین آمده است .

ویژگی اصلی کابینت ممبران توانایی آن در ایجاد انواع بافت ها و حکاکی و نقوش برجسته و فرورفته در کابینت ها است . تمام این موارد و حکاکی ها را میتوان در تمامی بخش های کابینت اعم از سرستون ها ، درب کابینت ها ، تاج و پایه ها و جزیره و تمامی قسمت های کابینت ایجاد کرد . این توانایی به همراه طیف بیشمار رنگ و بافت و طرح در ساخت کابینت های ممبران این امکان را به طراحان و مشتریان میدهد که دکوراسیون آشپزخانه و آشپزخانه کلاسیک خود را طبق سلیقه و خواسته خود دیزاین کنند .

روکش های pvc که بر روی کابینت های ممبران وکیوم میشود ضد آب هستند و این ویژگی مقاومت در مقابل رطوبت یکی از اساس مهم در کابینت های آشپزخانه است ، به دلیل ضد رطوبت بودن کابینتهای ممبران این محصولات در طول زمان دچار پوسیدگی و تغییرات رنگی نمیشوند و با داشتن مغز mdf ، مقاومت بالایی در برابر حرارت و گرما دارند .

همانطور که اشاره کردیم کابینت های ممبران دارای طیف گسترده ای از رنگ و باف و طرح هستند و این امکان را برای شما بوجود می آورند که بتوانید دکوراسیون آشپزخانه خود را کاملا هارمونیک طراحی کنید و ترکیبی خاص بین کابینت ها و کفپوش ایجاد کنید .

حال نگاهی کلی می اندازیم به مزایا و معایب کابینت های ممبران

مزایای کابینت ممبران

  • تنوع بالای طرح و رنگ و بافت
  • ایجاد هرگونه طرح و نقش برجسته بر روی کابینت
  • قیمت مناسب و مقرون بصرفه
  • نبود لبه های تیز و گوشه های زمخت
  • تمامی نقوش و حکاکی ها به زیبایی و خوبی دیده میشوند .
  • قابلیت شست و شوی آسان (با یک پارچه نم دار به راحتی تمیز میشوند)
  • ماندگاری و طول عمر بالا

معایب کابینت ممبران

قبل از پرداختن به معیب کابینت های ممبران بهتر است این نکته را خاطر نشان کنیم که تمامی این معایب و مسائلی که ممکن است برای کابینت های ممبران پیش آید ناشی از اجرا و ساخت نادرست و غیر استاندارد این محصولات است به همین دلیل برای جلوگیری از این مسائل حتما طراحی و ساخت کابینت ممبران خود را به تیم حرفه ای و با تجربه که دارای کارگاه های حرفه ای و مجهز هستند بسپارید .

  • پرهیز از طرح و نقوش ریز و با ظرافت زیاد : لایه پی وی سی که در انتها بر روی کابینت وکیوم میشود به دلیل ماهیت و جنس خود اگر طرح ها و نقوش بسیار ریز باشند به خوبی روی آنها قرار نمیگیرد و نمیچسبد و ممکن است در آینده دچار مسائلی شود برای همین منظور بهتر است از طرح های بسیار ریز و با ظرافت زیاد صرف نظر کنید .
  • کیفیت متنوع : کیفیت و ماندگاری محصولات و کابینت ممبران بسیار به تیم مجری و ساخت کابینت ها بستگی دارد . دقت کافی در حکاکی و کار با دستگاه cnc ، چسب مرغوب ، لایه pvc مرغوب و با کیفیت ، نحوه برش لایه پی وی سی و ... اگر هر یک از این موارد به درستی و با رعایت اصول و استانداردهای لازم انجام نشود لطمه بزرگی به محصول نهایی میزند.
  • نور و حرارت : لایه پی وی سی وکیوم شده بر روی کابینت ها اگر از جنس مناسبی نباشد در مقابل نور خورشید دچار تغییر رنگ میشود . هچنین چسب زیر لایه pvc بسیار مهم است و اگر مرغوبیت لازم را نداشته باشد در اثر گرما و تابش زیاد خاصیت خود را از دست میدهد و لایه پی وی سی از سطح کابینت جدا میشود .
  • مقاومت پایین در مقابل احجام تیز و برنده : لایه و روکش های کابینت ممبران در مقابل اجسام تیز و برنده ضعیف هستند و اگر صدمه ای ببینند هزینه تعمیر آنها مقرون به صرفه نیست .

کابینت های چوبی

در گذشته تمامی کابینتها و به نام دقیق تر زمان های دور گنجه ها را از چوب میساختند که علاوه بر دوام بالا و کاربردی بودن زیبایی خاصی را به محیط میبخشید و گرما و صمیمیتی را به فضای آشپزخانه و خانه هدیه میکرد . ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت کمتر از کابینت های چوبی استفاده میشود . علاوه بر پیدایش متریال های جدید در امر کابینت آشپزخانه و قیمت بالای محصولات چوبی و کابینت های چوبی بیشتر ساکنین به طرف استفاده از محصولات جایگزین کشیده شده اند . ولی با این حال نمیتوان از زیبایی خاص و فوق العاده کابینت های چوبی و گرما بخشی که این کابینت ها به محیط میدهند چشم پوشی کرد . کابینت های چوبی به دلیل طبیعی بودن متریال آنها دارای طیف طرح و رنگی تعیین و خاصی هستند که با توجه به نوع چوب استفاده شده در ساخت کابینت ها متفاوت هستند و همچنین کیفیت و دوام کابینتها کاملا به نوع چوب بستگی دارد . از چوب های مناسب برای ساخت کابینت آشپزخانه میتوان به چوب درختان گردو ، ملچ ، بلوط ، راش و ... اشاره کرد .

با توجه به قیمت بالای کابینت های تمام چوبی میتوان از روکش های چوب طبیعی برای کابینت ها استفاده کرد ، به این شکل که مغز کابینت ها از جنس mdf است و یک لایه روکش چوب طبیعی بر روی آن با دستگاه و چسب مخصوص کشیده میشود و میتواند همان زیبایی و شکوه یک کابینت چوبی را ایجاد کند . روکش های طبیعی دارای طرح و بافت های بسیار زیبا هستند و کاملا طبیعی میباشند و تنوع بالای رنگ و بافت در این روکش ها گزینه های زیادی را برای انتخاب برای طراحان و مشتریان قرار میدهد .

مزایای کابینت چوبی

  • زیبایی فوق العاده
  • ایجاد گرما و صمیمیت در محیط خانه
  • طبیعی بودن

معایب کابینت های چوبی

  • مقاومت پایین در برابر رطوبت
  • مراقبت زیاد
  • در روکش های چوبی امکان ایجاد طرح و حکاکی های متنوع وجود ندارد و بیشتر بر روی سطوح صاف و پهن قابل اجرا هستند .
  • مقاومت پایین در برابر ضربه
  • آسیب جدی در برابر حرارت و شعله
  • قیمت بالا
  • نصب و فرایند ساخت طولانی

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: هیرادانا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41227

به "شناخت انواع کابینت های آشپزخانه 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناخت انواع کابینت های آشپزخانه 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید