عربستان، احتمال صدور حکم وحشتناک برای لجین الهذلول

به گزارش مجله یک کامپیوتر، روزنامه گاردین فاش کرد که احتمالا مقامات سعودی حکم سنگینی برای لجین الهذلول در نظر بگیرند و حکم نهایی وی روز دوشنبه صادر می گردد.

عربستان، احتمال صدور حکم وحشتناک برای لجین الهذلول

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الخلیج الجدید، روزنامه انگلیسی گاردین فاش کرد که دادستانی کل عربستان سعودی روز چهارشنبه خواهان معین حداکثر مجازات زندان برای لجین الهذلول فعال زن حقوق بشر شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

روزنامه مذکور اضافه نمود که احتمالا لجین به 20 سال زندان محکوم گردد که حکم قطعی وی هفته آینده صادر خواهد شد.

روزنامه گاردین به نقل از لینا الهذلول خواهر لجین نوشت: دوشنبه هفته آینده پس از حضور لجین در دادگاه کیفری تخصصی که مسئول رسیدگی به مسائل مربوط به تروریسم و امنیت ملی است، حکم وی صادر خواهد شد.

خانواده لجین عصر چهارشنبه پیامی را دریافت کردند که صبح پنجشنبه در دادگاه کیفری ریاض حضور یابند.

روزنامه گاردین نوشت که تعیین نیست پیشرفتی در پرونده لجین که ماه گذشته از دادگاه جنایی به دادگاه تروریسم منتقل شده، حاصل گردد یا نه.

محاکمه لجین از مارس سال 2019 میلادی یعنی حدود یکسال پس از بازداشتش به همراه شمار دیگری از فعالان حقوق بشری و اندکی پیش از برطرف ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان در نیمه سال 2018 میلادی، به گفته بعضی رسانه های سعودی به اتهام جاسوسی برای بعضی طرف های خارجی شروع شده است.

بازداشت فعالان زن باعث شده است نگاه ها به پرونده حقوق بشری عربستان متمرکز گردد که پس از جنایت قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول در سال 2018 میلادی با نقدها شدیدی روبرو شده است.

روز چهارشنبه دومین جلسه محاکمه لجین الهذلول در دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم برگزار گردید. علیاء الهذلول خواهر لجین درباره این جلسه در توئیتی نوشت: لجین دفاعیاتش را ارائه کرد و دادستانی کل نیز آنچه را که اسناد و مدارک تلقی می نماید ارائه کرد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47259

به "عربستان، احتمال صدور حکم وحشتناک برای لجین الهذلول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، احتمال صدور حکم وحشتناک برای لجین الهذلول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید