قیمت نفت خام ایران در نیمه نخست سال 99

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، بر اساس مستندات، میانه قیمت نفت صادراتی ایران در نیمه نخست سال 99 بالغ بر 37 دلار فروخته شد.

قیمت نفت خام ایران در نیمه نخست سال 99

بالاترین میانه قیمت نفت خام صادراتی مربوط به سال 90 با 109 دلار بود که آمارهای سازمان برنامه و بودجه آن را تایید می نماید و در گزارش خود آورده است. البته طبق این اطلاعات دولت تدبیر و امید هم در سال 92 به طور میانه نفت خام را 104 دلار فروخت و طعم نفت بالای 100 دلار را چشیده است.

پس از فرایند میانه قیمت نفت خام صادراتی رو به کاهش گذاشته و در سال 99 به پایین ترین سطح یعنی رقم 37 دلار رسیده است که در مقایسه با پیش بینی قیمت نفت در بودجه که 50 دلار بود بالغ بر 12 دلار تفاوت عملکرد دارد.

در سال 98 هم میانه قیمت نفت خام صادراتی کشور 54 دلار بود که 1.5 دلار بالاتر از پیش بینی رقم بودجه معادل 52.5 دلار عملکرد داشته است.

مقایسه قیمت نفت خام در بودجه و قیمت نفت خام صادراتی مقایسه قیمت نفت خام در بودجه کشور و قیمت نفت خام صادراتی در 15 سال اخیر در جدول زیر آمده است.

مشاهده می گردد که تفاوت عملکرد با پیش بینی در بودجه های سنواتی تا سال 1393 مثبت بوده و در این سال با توجه به ریزش غیرمنتظره قیمت ها، این تفاوت منفی و باعث عدم تحقق درآمدهای مورد انتظار شده است.

بعلاوه قیمت سه نفت خام مرجع یعنی نفت اوپک، نفت دبی و نفت برنت در همین سال ها در جدول ذکر شده تا بتوان مقایسه درستی از شرایط قیمت نفت ایران با این قیمت های مرجع داشت.

منبع: فارس

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 62590

به "قیمت نفت خام ایران در نیمه نخست سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت خام ایران در نیمه نخست سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید