ماسک سه لایه، بهترین عامل برای جلوگیزی از ابتلا به بیماری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدتی است که استفاده از ماسک، جزئی از زندگی روزمره انسان ها شده است. این وسیله، اخیرا مورد تقاضای شدید قرار گرفته است و به دلیل افزایش ویروس کرونا، افراد بسیاری در پی تهیه آن می باشند. در نتیجه با ظهور تولیدی های متعدد، انواع مختلفی از ماسک به بازار عرضه شد. اما برخی از این ماسک ها، دارای عملکرد و کیفیت مطلوب نیستند و به هیچ عنوان مناسب برای استفاده روزانه، به خصوص در این شرایط نیستند. در نتیجه هنگام تهیه آن باید به موارد بهداشتی توصیه شده توسط پزشکان، دقت کنید و با شناخت انواع ماسک، سعی بر تهیه بهترین نوع آن از فروشگاه های معتبر و قابل اعتماد مانند داروخانه ها، مراکز توزیع دولتی و یا فروشگاه های اینترنتی کنید. اما طبق گفته پزشکان و متخصصان، بهترین نواع ماسک برای استفاده روزانه، ماسک سه لایه می باشد.

ماسک سه لایه، بهترین عامل برای جلوگیزی از ابتلا به بیماری

چرا ماسک سه لایه؟

ماسک سه لایه از سه لایه پارچه ای بافته نشده تشکیل شده است. لایه میانی آن از یک ماده پروپیلنی ساخته شده که عملکرد اصلی ماسک را بر عهده دارد. امروزه برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، نه تنها باید به طور مکرر از ماسک استفاده کرد، بلکه باید از تجهیزاتی دیگر مانند مواد ضدعفونی کننده، ژل های ضدعفونی کننده، و دستکش استفاده کرد.

مصارف مختلف مایع ضدعفونی کننده

مایع ضدعفونی کننده برای استفاده های پزشکی و میکروب زدایی و سم زدایی و از بین بردن موادی که بر روی پوست دست وجود دارند استفاده می گردد. ضدعفونی کننده، قبل از شیوع کرونا ماده ای ناملموس در زندگی مردم بوده ولی در حال حاضر، به خاطر شیوع بیماری کرونا مصرف بسیار بالایی دارد. مواد ضدعفونی کننده می تواند از ترکیب الکل، مواد غیر الکلی و حتی مواد شیمیایی از نیترات نقره باشند که موارد استفاده صنعتی دارند.

برای ضدعفونی کننده های خانگی معمولا از وایتکس استفاده می گردد، که با توصیه پزشکان ضدعفونی کننده های الکلی نیز به مصارف خانگی اضافه شده است. در تونل های ضدعفونی کننده که در ورودی اماکن عمومی پر تردد نصب شده اند از مواد ضدعفونی کننده غیر الکلی و همچنین غیر وایتکسی استفاده می گردد. زیرا مواد ضدعفونی کننده می توانند به سیستم تنفسی انسان آسیب هایی را وارد کنند. به همین دلیل شیمیدانان تصمیم به تولید ماده ای با این مشخصات که به سیستم تنفسی انسان آسیب نرند، کرده اند. اما این مواد به علت قیمت بالا در مصارف روزمره مردم جایی نداشته و همچنان در مصارف خانگی شاهد آن هستیم که مردم از مواد ضدعفونی کننده وایتکسی و الکلی استفاده می کنند.

معمولا برای ضدعفونی کردن در محیط های خارج از خانه از ضدعفونی کننده های الکلی مانند ترکیبات الکلی یا ژل ضدعفونی کننده استفاده می کنند که این مواد ترکیبی از الکل، اسانس ها، آب و چند ماده مجاز ضدعفونی کننده شیمیایی دیگر است.

ضدعفونی کننده یکی از مهم ترین عوامل پیشگیری

به طور کلی، در مصارف خانگی، مواد ضدعفونی کننده شامل ترکیباتی از وایتکس و آب می باشند. معمولا افراد خانواده اجناسی را که خریداری می کنند، سطوح مختلف، کف کفش ها، و ... را با استنفاده از مواد ارزان قیمت مانند وایتکس ضدعفونی می کنند. زیرا وایتکس آسیبی به سطوح سخت نزده و باعث تخریب، تغییر رنگ و حتی از بین رفتن آن ها نمی گردد.

هنگام ضدعفونی کردن دست ها مراقب باشید!

برای ضدعفونی کردن پوست، و یا چیزهایی که سطحی حساس و آسیب پذیر دارند، بهتر است از مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل استفاده گردد. پوست انسان، با بافت زنده ای که دارد بسیار آسیب پذیر بوده و با مواد ضدعفونی کننده بر پایه وایتکس سریعا آسیب می بیند. دی حقیقت این ماده باعث خشکی، اگزما، و حتی گاهی حساسیت های پوستی دوره ای می گردد، که ناراحتی هایی از قبیل درد، سوزش، خارش، و همچنین از بین رفتن زیبایی را به همراه دارد. همچنین همانطور که می دانید ترمیم پوست زمان بر بوده و درمان های هزینه بری را در پیش خواهد داشت.

ژل ضدعفونی کننده، بهترین وسیله برای ضدعفونی کردن دست ها

قبل از بیماری کرونا، ژل ضدعفونی کننده معمولا برای استفاده در زمان هایی که آب در دسترس برای ضدعفونی کردن و شستشوی دست وجود نداشت، مورد استفاده افراد قرار می گرفت. بعد از بیماری کرونا، مردم به استفاده از ژل ضدعفونی کننده به منظور ضدعفونی کردن دست های خود در محیط های مختلف، روی آوردند. ژل های ضدعفونی کننده غالبا جزء دسته مواد ضدعفونی کننده قابل حمل، قرار می گیرند، که به صورت تیوپی و پمپی، در بازار یافت می گردد، که می تواند تا حد بسیار زیادی مثمرالثمر واقع گردد. همچنین با توجه به مواد سازنده آن، آسیب جدی ای به پوست دست ها وارد نمی کند.

مزایای ژل ضدعفونی کننده

یکی دیگر از گزینه های مهم و نقاط مثبت که ژل ضد غفونی کننده را مهم جلوه می دهد، این است که این ماده نسبت به ترکیبات الکلی، قابلیت اشتعال بسیار کمتری دارد. معمولا در همه خودروها مواد ضدعفونی کننده نگهداری می گردد. که می تواند در محیط های گرم مشتعل گردد و باعث خسارت های جبران ناپذیری گردد. به همین منظور به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده قابل حمل، ژل ضدعفونی کننده پیشنهاد می گردد. ژل های ضدعفونی کننده نیازی به آب نداشته و در هر مکان می توان از آن استفاده کرد و راحتی را به همراه دارد.

ژل های ضدعفونی کننده حتی حاوی ویتامین ها و عصاره های گیاهان و ترکیباتی که به آبرسانی پوست کمک می کند، می باشد. که این مساله نیز نکته ای مثبت برای آن می باشد. به عبارت دیگر ژل ضدعفونی کننده معمولا نیازی به آبکشی و خشک کردن دست ها ندارد و آن ها را تمیز و ضدعفونی می کند. همچنین با وجود ترکیبات مرطوب کننده و نرم کننده، خشکی پوست را از بین می برد. روش مصرف آن معمولا به این صورت است که مقدار مناسبی از آن را روی دست قرار داده و به نحوی که همه جای دست با مالیدن دست ها بر روی یکدیگر به ژل آغشته شده و بگذاریم تا خشک گردد. توصیه می گردد که این ماده مانند دیگر مواد آرایشی، از دسترس بچه ها خارج گردد و همچنین در مقابل تابش مستقیم نور قرار نگیرد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: فرارو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 46576

به "ماسک سه لایه، بهترین عامل برای جلوگیزی از ابتلا به بیماری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک سه لایه، بهترین عامل برای جلوگیزی از ابتلا به بیماری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید