مدل قفسه آشپزخانه با طراحی مدرن و امروزی مناسب فضاهای کوچک

به گزارش مجله یک کامپیوتر، استفاده از قفسه ها و شلف های باز در آشپزخانه یکی از بهترین و در عین حال راحت ترین روش ها برای تاکید بر دکوراسیون مدرن آشپزخانه بحساب می آید. انتخاب نوع طراحی و مدل قفسه آشپزخانه در جلوه دکوراسیون تاثیر زیادی دارد اما نوع چینش وسایل بروی آنها هم به همان مقدار مهم است. امروزه بیشتر مردم به سمت طرح های ساده و خلوت در دکوراسیون تمایل بیشتری نشان می دهند و به همین علت وجود قفسه هایی که تعدادی از دکوری ها ساده مانند ظروف غذاخوری را بنمایش بگذارند یک روش سودمند برای نشان دادن دکوراسیون کمینه گرا و مینیمالیستی در آشپزخانه است. البته افراد دیگری هم هستند که شلف های باز آشپزخانه را صرفا بخاطر جنبه کاربردی آنها می خواهند زیرا با وجود این قفسه ها در آشپزخانه، دسترسی به ظروف و وسایل مورد نیاز برای آشپزی، سریعتر و راحت تر صورت می گیرد.

مدل قفسه آشپزخانه با طراحی مدرن و امروزی مناسب فضاهای کوچک

حتماً شما هم درگیر مسئله کمبود فضا برای قرار دادن انواع وسیله از جمله قابلمه و ماهیتابه ها، انواع ظروف و لیوان ها و سایر وسایل آشپزخانه شده اید. دقیقاً اینجاست که انواع مدل قفسه آشپزخانه می توانند مشکل شما را به راحتی حل کرده و بیشترین فضا را برای قرار دادن هر تعداد از وسایل و ابزار آشپزخانه در اختیار شما قرار دهند. البته برای این منظور می توان از کابینت ها هم استفاده کرد اما استفاده از آنها شاید کمی محدودیت در پی داشته باشد!

کابینت ها در آشپزخانه جز فضای ثابت و همیشگی شناخته می شوند در حالی که قفسه ها مقدار ذخیره سازی در آشپزخانه افزایش می دهند. قفسه ها برای محیط هایی که قابلیت نصب کابینت در قسمت بالای دیوار را ندارند، مثلا کوتاهی دیوار یا محکم نبودن دیوار برای نصب کابینت، گزینه کاملا ایده آلی هستند و همانطور که گفتیم علاوه بر افزایش مقدار فضای ذخیره سازی، جلوه ای زیبا و شیک هم به دکوراسیون می دهند. همانطور که در آشپزخانه زیر مشاهده می کنید، استفاده از ظروف فیروزه ای در قفسه ها و هماهنگی آنها با رنگ کابینت و صندلی اپن، ظاهری بسیار مدرن و زیبا در عین سادگی خلق کرده است.

مزیت بزرگ دیگر قفسه و شلف باز در آشپزخانه ایجاد ظاهری روشن و آزاد در فضا است. این مورد در آشپزخانه های کوچک بسیار تاثیر گذار است که متاسفانه از طریق بسکمک از ما نادیده گرفته می شود، زیرا هر چه قدر هم که آشپزخانه ما کوچک باشد باز هم ترجیح می دهیم از کابینت های در بسته و بزرگ در آشپزخانه استفاده کنیم که نتیجه آن گرفتگی و خفه شدن فضای آشپزخانه می شود. آشپزخانه ای که در زیر مشاهده می کنید زمانی از کابینت های دیواری استفاده می کرده اما در نهایت تصمیم به تعویض تمام کابینت ها با قفسه و شلف های باز گرفتند که نتیجه آن هم بسیار رضایت بخش بوده است.

ایجاد تنوع رنگی و دکوراسیون بسیار زیبا در آشپزخانه را هم نباید فراموش کرد. به راحتی و البته با کمی دقت می توان بهترین مدل قفسه آشپزخانه در رنگ های زیبا را با توجه به رنگ کابینت ها، رنگ دیوار، رنگ میز غذاخوری و صندلی ها و همچنین سایر وسایل انتخاب و بر روی دیوار نصب کرد. بهترین حالت همانی ست که شما از آن لذت می برید، همین! اما چنانچه در انتخاب قفسه ها و طراحی آشپزخانه خود نتوانستید به تنهایی اقدام کنید بهترین راه استفاده از راهنمایی و تخصص افراد متبحر در این زمینه است.

شاید یکی از مشکلاتی که باعث شود ما از استفاده از مدل قفسه آشپزخانه صرف نظر کنیم کثیفی ظروف بر اثر گرد و خاک باشد، اما حقیقت این است که این گرد و خاک به راحتی تمیز می شود. ظروفی که در قفسه ها قرار می گیرند ظروفی هستند که مدام در دسترس بوده و استفاده می شوند بنابراین خود ظروف که همیشه تمیز می مانند برای گرد گیری خود قفسه ها هم می توانید هنگام گذاشتن یا برداشتن ظروف یک گردگیری جزئی انجام دهید. اگر در منطقه ها کم گرد و خاک مثل شهرهای شمالی زندگی می کنید تمیز کردن ماهی یک بار این قفسه ها کافی خواهد بود.

اما مسلما مهم ترین علت استفاده از قفسه و شلف های باز در آشپزخانه می تواند قیمت تمام شده بسیار کمتر آنها نسبت به کابینت های چوبی و ام دی اف باشد. این هزینه در بسکمک از شرایط حتی قابل مقایسه نیست بخصوص در برابر کابینت های گران قیمت چوبی. کابینت های نو امروزی به هیچ نام ارزان نیستند حتی مدل های ام دی اف هم قیمت بالایی دارند بنابراین اگر قصد بازسازی دکوراسیون آشپزخانه خود را دارید و از طرفی بودجه کمی هم برای این کار در نظر گرفته اید مطمئن باشید که با استفاده از مدل قفسه آشپزخانه شیک، بهترین نتیجه را خواهید گرفت. به تصاویر زیر نگاه کنید! واقعاً این آشپزخانه ها با قفسه زیباترند یا بدون آنها؟ مسلماً قفسه های مختلف در ابعاد و طرح های گوناگون می توانند زیبایی خاصی به فضای آشپزخانه و همچنین به واسطه اُپن بودن، همان زیبایی را در تمام منزل نشر دهند. شاید بهترین مدل قفسه آشپزخانه همانی ست که در چند ردیف چند طبقه و درست بالای ظرفشویی قرار می گیرد. شاید هم آن مدلی که در بالا و اطراف اجاق گاز و کنار هود قرار گفته بهترین باشد! واقعیت این است که، اگر از مدل های بسیار متنوع و رنگارنگ قفسه آشپزخانه به درستی و در جای مناسب خود استفاده کنید تمامی طرح ها و مدل های قفسه آشپزخانه، زیبا و چشمنوازند، بدون استثنا.

شکل زیر یک نمونه بسیار عالی از چیدمانی مدرن در دکوراسیون آشپزخانه است. ظروف تماما سفید در قفسه ها به صورت کاملا اصولی چیده شده اند و به زیبایی با زمینه سفید پشت خود ترکیب شده اند. همانطور که مشاهده می کنید ظروف کاملا براساس شکلشان چیده شده اند و به همین علت جلوه ای کاملا مرتب و بدور از هر گونه شلوغی در قفسه ها بنمایش گذاشته اند.

در شکل زیر فضای زیادی برای قفسه ها درنظر گرفته نشده است اما با این حال بازهم همه چیز براساس اصول چیده و بنمایش گذاشته شده است. در حقیقت ظروفی که در قفسه ها چیده شده اند کاملا ویژه هستند و هدف اولشان بنمایش گذاشتن شکل زیبا و قیمت بالایشان است. زمینه سیاه و سفید آشپزخانه هم به درخشیدن ظروف شیشه ای و طلایی کمک زیادی کرده است.

در ادامه مدل های دیگر را مشاهده خواهید کرد:

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: اتاق
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 63367

به "مدل قفسه آشپزخانه با طراحی مدرن و امروزی مناسب فضاهای کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل قفسه آشپزخانه با طراحی مدرن و امروزی مناسب فضاهای کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید