مهاجرانی: عکس یادگاری اسکوچیچ با لژیونرها 200هزاردلار می ارزد؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ا این شرایط و شناختی که اسکوچیچ از فوتبال ما داشت لازم نبود که این همه هزینه که حدود 200 هزار دلار است گردد تا او به ملاقات لژیونرها برود و عکس یادگاری بگیرد.

مهاجرانی: عکس یادگاری اسکوچیچ با لژیونرها 200هزاردلار می ارزد؟

فوتبال روی چمن چیز دیگری است اما کاچی بهتر از هیچی

ناصر قراگزلو ، شیوع ویروس کرونا و بلاتکلیفی قریب به اتفاق لیگ های فوتبال باعق شده تا بازیکنان و مربیان مختلف در شرایط عجیبی قرار بگیرند. حشمت مهاجرانی، سرمربی سابق تیم ملی ایران معتقد است تمرین در گروه های چهار نفره و یا در خانه هیچوقت نمی تواند جای تمرین گروهی را برای بازیکنان بگیرد. او در این مصاحبه به انتقاد از اسکوچیچ هم می پردازد و می گوید فدراسیون فوتبال برای ملاقات او با لژیونرها نباید ایتقدر هزینه می کرد.

*****

این روزها فوتبال ایران برای آغاز مسابقات لیگ برتر و سایر رده ها در سردرگمی عجیبی قراردارد و حتی تیم ها برای تمرین گروهی هم منع شده اند. در این شرایط شما چه راه چارهی را پیشنهاد می کنید؟

من به وسیله روزنامه ایران ورزشی و خواندن مصاحبه هاشمیان متوجه شدم که تیم ها در آلمان به صورت چهار نفره تمرین می نمایند. این تمرین برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا روش خوبی است اما بدون شک این مساله راه چاره کلی نیست. چون نه بازیکن از میزان و نحوه تمرینات به شکل چهار نفره و نه مربی به شکل کامل از نحوه تمرین تیمش رضایت کامل خواهد داشت. همه اهالی فوتبال می دانند تمرین گروهی در چمن چیز دیگری است و هیچ موضوعی نمی تواند جای تمرین بدنی و گروهی با توپ را برای مربی و بازیکن بگیرد اما در شرایط سخت و خاصی که قرار داریم به قولی کاچی به از هیچ خواهد بود. به همین دلیل در این شرایط فعلاً تیم های بوندس لیگایی راضی شده اند که در گروه های چهار نفره تمرین نمایند وبدن خودشان را آماده نگه دارند. این تمرین برای حفظ آمادگی نسبی خوب است اما همه می دانند با چنین تمریناتی بازیکن نمی تواند 90دقیقه تحمل بازی در زمین یا وقت های اضافه را داشته باشد. فوتبال ما هم جدا از فوتبال جهان نیست و همانطور که بازیکنان و مربیان تیم ها هم بارها تاکید نموده اند جان انسان ها مهمتر از هر موضوع دیگری است. کشور ما هم یک استثنا نیست و ما باید همه مسائل را در نظر بگیریم.

بعد از مسائلی که پیش آمده در خصوص اسکوچیچ چطور باید عمل کرد و شما فکر می کنید این مربی که با چالش های سختی روبرو است روی نیمکت تیم ملی پیروز می گردد؟

قبل از پرداختن به بحث اسکوچیچ باید بگویم مربی تیم ملی امارات که با این کشور قرارداد شش ماهه داشت و برای مسابقات مقدماتی در نظر گرفته شده بود پس از لغو مسابقات قراردادش فسخ شد، چون تعیین نبود که مسابقات چه زمانی برگزار خواهد شد. این در حالی است که گفته شد فدراسیون ما 200هزار دلار صرف حضور اسکوچیچ و سفرهایش نموده است. در خصوص اسکوچیچ گفته شد این مربی شش سال در فوتبال ایران بوده و خیلی ها او را با شرایط ما بهترین انتخاب دانستند اما با این شرایط و شناختی که اسکوچیچ از فوتبال ما داشت لازم نبود که این همه هزینه گردد تا اوبه ملاقات لژیونرها برود و با سردار آزمون، قلی زاده، کاوه رضایی و بقیه عکس یادگاری بیندازد.

یعنی معتقدید سفر اسکوچیچ به اروپا بی فایده بوده؟

اسکوچیچ قطعاً همه لژیونرهای ما را می شناسد، به همین دلیل در شرایطی که ما با بی پولی و کمبود بودجه روبرو هستیم لازم نبود که سرمربی تیم ملی ما به ملاقات لژیونرها و دریافت عکس یادگاری با آنها اقدام کند. برای جبران باخت های دور رفت کار راحتی نداریم اما از آنجا که در بازی های برگشت با شرایط متفاوتی به مصاف حریفان می رویم فرصت جبران داریم.

در خصوص انتخاب نبی چه صحبتی دارید و به نظرتان او می تواند کشتی طوفان زده فوتبال ما و اساسنامه و بسیاری دیگر از مسائل را در شرایطی که رییس فدراسیون هم نداریم به خوبی جلو ببرد؟

نبی سال ها در فدراسیون فوتبال بوده و به همین دلیل نبی به خانه خودش برگشته. به همین دلیل من به فوتبال ایران بابت انتخاب و بازگشت نبی تبریک می گویم. بدون شک نبی بهترین گزینه بود و مسلماً بهترین فدراسیون هم فدراسیونی است که مملو از افراد فوتبالی باشد. فوتبال ما جایی است برای مردان توانا و فوتبالی مانند نبی و امثال ایشان که به خوبی با اتکا به هنر مدیریت این افراد به نحو عالی به جلو گام بردارد. به همین دلیل با حضور مدیر فوتبالی من افق روشنی را برای فوتبال و بخصوص تیم ملی متصور هستم و برای نبی هم در کارش آرزوی پیروزیت دارم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28843

به "مهاجرانی: عکس یادگاری اسکوچیچ با لژیونرها 200هزاردلار می ارزد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرانی: عکس یادگاری اسکوچیچ با لژیونرها 200هزاردلار می ارزد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید