وداع با محمدعلی اینانلو، آزاد شدن پخش ماهواره در هتل ها

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، 6 روز پیش محمدعلی اینانلو، کارشناس گردشگری، والیبال و فوتبال در سن 68 سالگی درگذشت. پیش از این او در بیمارستان آتیه تهران به علت ضایعه مغزی بستری شده بود. او یادداشت هایی را از خود به جای گذاشته که پس از فوتش انتشار یافت. او در این یادداشت ها اعلام نموده بود که می خواهد در زادگاهش در بویین زهرا دفن گردد.

وداع با محمدعلی اینانلو، آزاد شدن پخش ماهواره در هتل ها

مراسم تشییع پیکر محمد اینانلو مستند ساز صبح روز دوشنبه از مقابل مسجد بلال صدا و سیما با حضور هنرمندان رادیو و تلویزیون برگزار گردید و تعداد زیادی از هنرمندان و کارشناسان ورزش در مراسمش شرکت کردند.

واگذاری 20 بنای تاریخی دیگر در 12 استان کشور

یکی از اخبار مهم این هفته درباره واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی بود. به همین منظور صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی بناهایی را به مزایده گذاشته که در میان آنها گراند هتل قزوین نیز به چشم می خورد.

محمدرضا پیونده مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی گفت: این صندوق، 20بنای یاد شده را به وسیله مزایده عمومی دو مرحله ای به صورت قرارداد سرمایه گذاری در مرمت، احیاء، نگهداری و واگذاری حق بهره برداری، واگذار می نماید. برآورد میزان سرمایه گذاری برای مرمت و احیاء بناهای تاریخی یاد شده، 224 میلیارد ریال و میانگین مدت قرارداد ها 15 سال است، همچنین کاربری های فرهنگی، اقامتی و پذیرایی به منظور بهره برداری برای 20بنای یاد شده معین شده است.

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی، یادآور شد: اتاق آیینه، خانه حفیظی ها، قلعه امیر مفخم(دزک) و بخش اندرونی و بهاربند قلعه چالشتر در استان چهار محال و بختیاری، بناهای حمام خان وحمام عبدالخالق در استان کردستان، خانه صادقی و حمام پیرزرگر در استان اردبیل، گراند هتل و کاروانسرای آوج در استان قزوین، منزل و ساباط مستوفی و خانه شریف در استان خراسان جنوبی وکاروانسرای پیغام و حمام کردشت در استان آذربایجان شرقی، خانه جعفرزاده در استان خراسان رضوی، خانه فیض مهدوی در استان کرمانشاه، مجموعه باقری در استان گلستان، حمام قلعه در استان همدان، مجموعه چرخاب اردکان در استان یزد و خانه امینیان در استان کرمان در مرحله دوم مزایده ها واگذار می شوند.

درخواست هتلداران برای حذف دائمی مالیات بر ارزش افزوده

در حوزه گردشگری نیز جامعه هتلداران ایران این هفته اظهار داشت که در مجلس آینده طرح های مورد نظرش را پیگیری می نماید یکی از آنها مربوط می گردد به درخواست هتلداران برای حذف دائمی مالیات بر ارزش افزوده هتل ها چرا که هتلداران معتقدند این مالیات بر ارزش افزوده موجب گرانی نرخ اتاق هتل ها و کاهش رغبت مسافران به اقامت در هتل شده است.

جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران از پیگیری درخواست های جامعه هتل داران کشور از مجلس اطلاع داد گفت: اکنون بر روی نرخ اتاق ها 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد که همین موضوع موجب افزایش نرخ اتاق و در نهاین افزایش نرخ سفر شده و توان مالی مردم را برای استفاده از هتل پایین آورده است. به همین دلیل ضریب اشغال هتل ها نیز کاهش پیدا نموده است. بنابراین می خواهیم که در مجلس بعدی این موضوع پیگیری شده و مالیات بر ارزش افزوده حذف گردد.

حمزه زاده مسئله دیگر را در دائمی شدن حذف صددرصدی معافیت مالیاتی هتلداران دانست و گفت: هتلداران اکنون از 50 درصد معافیت مالیات بر درآمد برخوردار هستند که با پیگیری های اجرا شده این معافیت را به صد در صد آن هم به مدت 6 سال رساندیم. اما اکنون می خواهیم این معافیت صد درصدی دائمی گردد.

نرخ اتاق هتل ها آزاد گردد

وی گفت: ما به این نتیجه رسیده ایم که باید حضور جدی در مجلس داشته باشیم و منتظر فعالیت دولتی ها نباشیم. بخش خصوصی باید از تمام منابع استفاده کند و فقط متکی بر دولت نباشد.

وی همچنین به آزادسازی نرخ هتلها اشاره نمود و گفت: یکی از نقدها ما به سازمان میراث فرهنگی درباره دخالت دولت در معین نرخ هتلهاست. درحالی که هتل کالای اساسی نیست بلکه یک کالای لوکس است و اگر آزادسازی نرخ انجام گردد، براساس عرضه و تقاضا نرخ ها نیز معین می گردد.

وی معتقد است اگر هرچه زودتر آزادسازی نرخ هتلها انجام گردد، به نفع گردشگری است. حمزه زاده گفت: در ایران هتلسازی کمتر شده است چون وقتی سرمایه گذار به این مسائل نگاه می نماید نتیجه می گیرد هتلسازی توجیه ندارد و حتی عوارض نیز به آن تحمیل می گردد.

وعده ای دیگر برای خانه ظهیرالاسلام

این هفته بازهم خبر رسید که قرار است نقشه دیگری برای خانه تاریخی ظهیرالاسلام کشیده گردد. این بار معاون خدمات شهری شهرداری تهران از مرمت و بازسازی خانه ظهیرالاسلام اطلاع داد و گفت که این خانه به موزه هنر تبدیل می گردد.

مجتبی عبداللهی با اشاره به مرمت و بازسازی خانه ظهیرالاسلام در منطقه 12 گفت: خانه ظهیرالاسلام به طور مستقل برای سازمان زیباسازی نیست و طی انعقاد یک تفاهم نامه با وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی و با همکاری منطقه 12 مرمت و احیا می گردد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تنها مرمت این خانه به شهرداری تهران واگذار شده است، ادامه داد: به طور قطع خانه ظهیرالاسلام کاربری فرهنگی خواهد داشت، چراکه این خانه یک مکان تاریخی است و ممکن است به نگارخانه، موزه هنر یا خانه موزه تبدیل گردد؛ البته این موارد به عنوان یک پیشنهاد در شورای مشترک مطرح خواهد شد.

موجی که معاون گردشگری به راه انداخت

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در روزهای اخیر در جلسه ستاد سفرهای نوروزی استان مازنداران با اشاره به مشکل هتل ها برای پخش شبکه های ماهواره ای گفته بود: درخواست هتلداران در این زمینه به میراث فرهنگی ارائه شده و ما آن را به وزارت ارشاد ارسال می کنیم. پس از ارائه مجوز میزان دسترسی از سوی وزارت ارشاد برای مجموعه هتل ها در این زمینه معین تکلیف می گردد.

انتشار این خبر در میان فعالان گردشگری سوالاتی را به وجود آورده است مبنی بر اینکه پخش بعضی از شبکه های ماهواره ای در هتل های ایران اتفاق جدیدی نیست. در این باره جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران گفت: از سال ها پیش بعضی شبکه های ماهواره ای در هتل های ایران مصون بوده است و ما به تازگی درخواستی را مطرح ننموده ایم چراکه بیشتر هتل های ایران شبکه ها و کانال هایی که امکان استفاده از آنها وجود دارد را برای میهمانان خارجی خود فراهم نموده اند.

اکنون هتل های پرستاره که میزبان مهمانان خارجی هستند می توانند شبکه های خبری خارجی را به زبان های عربی، انگلیسی و یا فرانسوی تماشا نمایند. این موضوع جدیدی نیست و مطمئن هستم که منظور معاون گردشگری این است که در بعضی از استان ها اداره ارشاد مشکل ایجاد می نموده و سلیقه ای عمل می کردند بنابراین در هتل ها امکان استفاده از شبکه های ماهواره ای وجود نداشت و اکنون معاونت گردشگری درصدد حل مشکل این استان ها برآمده است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 23581

به "وداع با محمدعلی اینانلو، آزاد شدن پخش ماهواره در هتل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وداع با محمدعلی اینانلو، آزاد شدن پخش ماهواره در هتل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید