ورزش بانوان از دغدغه های مهم فراکسیون زنان ، برنامه سیاست کلی جمعیت و خانواده در حال آنالیز است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فاطمه قاسم پور بیان کرد: ورزش قهرمانی زنان و صیانت از ورزشکاران زن، ایجاد فضای های مناسب ورزشی و فراغتی و همچنین حضور در مسابقات و میادین ورزشی، مسائل مهم مطرح شده در جلسات دستگاه ها است.

ورزش بانوان از دغدغه های مهم فراکسیون زنان ، برنامه سیاست کلی جمعیت و خانواده در حال آنالیز است

فاطمه قاسم پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، گفت: تعدادی از کارهایی که مجلس در حوزه ورزش بانوان دنبال می نماید از جهت قانونگذاری و نظارت بر تکالیف برنامه هایی است که برای دستگاه های مختلف در نظر گرفته می گردد. در سطح اول نظارتی، جلسه ای با وزارت ورزش و جوانان انجام شده است. یکی از مهم ترین دغدغه ها مسائل ورزش بانوان در سطح قهرمانی وهمگانی بود که در جلسه مطرح شد. همچنین توسعه ورزش روستایی از وظایفی بود که باید اتفاق بیفتد و در حوزه زنان نکته بسیار جدی است.

وی ادامه داد: اما تکالیفی در جهت ورزش بانوان و ورزشکاران برای دستگاه ها تعیین شده بود که مجلس پیگیر اجرا شدن آن ها بود که تا امروز به چه میزان تحقق یافته است و گزارش هایی به صورت مکتوب دریافت کردیم. از طرفی، ورزش قهرمانی زنان و صیانت از ورزشکاران دغدغه هایی را مطرح کردیم که به هر جهت حمایت از ورزشکاران برای حضور در مسابقات و میادین ورزشی بسیار مهم است. و از طرفی دیگر، درباره ورزش همگانی و ایجاد فضای مناسب ورزشی دغدغه های اساسی است که طرح گشت.

قاسم پور شرح داد:اما در این میان طرح توصیه ای از جانب مجلس مطرح شد و شاید قابلیت تصویبی نداشته باشد. طرحی که در آن، زیرساخت های شهری برای فراغت بانوان باید گسترش یابد و به همین دلیل اخیراً جلسه ای در مجلس نیز برگزار گردید. در اولین اقدام، مباحث شهرسازی نیز مورد ارزیابی نهاده شد و بعد از آن تصمیم بر جلسه ای با سازمان شهرداری های کل کشور خواهد بود که باید اصول کلی در توسعه مراکز فراغتی ویژه بانوان مورد آنالیز قرار گیرد. این مسئله نیز در حال پیگیری است و تا چند وقت دیگر جلسات برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به تصویب قوانین درباره تعیین کردن حدود و الزامات فرهنگیِ عمل های زیبایی گفت: بعضی از موارد احتیاج به فرهنگ سازی دارند و مورد بحث در قانون گذاری نیستند. البته قوه مغننه می تواند از صندلی نظارتی خود استفاده کند و از دستگاه ها بخواهد که دستور العمل هایی را پیگیری نمایند. بعضی از موارد باید در جهت فرهنگ سازی رشد نمایند که به عنوان مثال هویت بخشی به زن مسلمان ایرانی که تقویت فرهنگ سازی است، می تواند باعث گردد بعضی اتفاقات کاهش یا بهبود یابد.

رئیس فراکسیون زنان درباره سیاست های کلی جمعیت رهبری تاکید نمود: اولین اقدام این بود که به همه دستگاه های اصلی یا همکار نامه زده شده است و گزارش کار درخواست شد. تعدادی از دستگاه ها ارسال کردند و تعدادی هنوز گزارشی نداده اند. اما مجلس منتظر تجمیع آن ها است، تا اقدامی صورت گیرد و البته با مجمع تشخیص نیز مصاحبهیی صورت گرفت. چراکه در اجرایی شدن سیاست های کلی نظارت داشتند. در مرحله اول مجلس داده هایی را جمع بندی ، ارزیابی و در نهایت اقدام نظارتی که مجلس باید انجام دهد.

وی اضافه نمود: از جانب دولت با معاونت زنان نیز جلسه داشتیم که اقداماتی را شرح دادند که البته قانع نماینده نبود. در نهایت برنامه نظارتی ادامه خواهد یافت اما وظیفه نظارت و ریل گذاری باید در سیاست های خانواده، سیاست های کلی جمعیت و برنامه ششم توسعه تکالیف وبرنامه آنان نیز باید مورد آنالیز و توجه دستگاه ها قرار گیرد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 45144

به "ورزش بانوان از دغدغه های مهم فراکسیون زنان ، برنامه سیاست کلی جمعیت و خانواده در حال آنالیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش بانوان از دغدغه های مهم فراکسیون زنان ، برنامه سیاست کلی جمعیت و خانواده در حال آنالیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید