وزیر نفت تهران را به مقصد مسکو ترک کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر نفت دقایقی پیش به همراه هیئتی به منظور ملاقات و گفت وگو با مقام های انرژی روسیه راهی مسکو شد.

وزیر نفت تهران را به مقصد مسکو ترک کرد

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه را در این سفر امیرحسین زمانی نیا، معاون اموربین الملل و بازرگانی وزیر نفت و همزمان نماینده ایران در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرنماینده نفت (اوپک) نیز همراهی می نماید.

وزیر نفت در این سفر با الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه و نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی این کشور دیدار و گفت وگو می نماید.

وزیر نفت 24 آذرماه پس از آیین شروع عملیات حفاری نخستین چاه طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی در جمع خبرنگاران گفته بود: افزایش فراوری نفت حق ایران است و برای افزایش آن از کسی اجازه نمی گیرد.

زنگنه این را هم گفت که معتقدم اوپک حساسیت و تعهد لازم را برای حفظ قیمت نفت دارد و سازوکار لازم هم تعبیه شده است، حال باید دید عاقبت تحریم ها چه خواهد شد، فعلاً نمی توان در این باره اظهارنظر کرد.

به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی فراورینمایندگان عضو و غیر عضو اوپک 12 آوریل سال جاری (24 فروردین ماه) در پی کاهش بی سابقه قیمت نفت در دهمین نشست فوق العاده به وسیله ویدیوکنفرانس متعهد شدند فراوری روزانه خود را از یکم ماه مه به مدت دو ماه (مه و ژوئن 2020) 9 میلیون و 700 هزار بشکه کاهش دهند.

در این نشست همچنین فراورینمایندگان عضو و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکار توافق کردند پس از انتها دو ماه (مه و ژوئن)، به مدت 6 ماه از یکم ژوئیه تا 31 دسامبر سال 2020 روزانه 7 میلیون و 700 هزار بشکه کاهش عرضه داشته باشند.

فراورینمایندگان عضو و غیرعضو اوپک موسوم به اوپک پلاس در نشست ماه آوریل توافق کردند در بازه زمانی یکم ژانویه 2021 تا 30 آوریل 2022 به مدت 16 ماه نیز روزانه 5 میلیون و 800 هزار بشکه فراوری خود را کاهش دهند.

خط پایه و مبنای محاسبه فراوری برای همه کشورهای حاضر در توافق آوریل به جز عربستان و روسیه ماه اکتبر سال 2018 میلادی و مبنای محاسبه فراوری برای روسیه و عربستان روزانه 11 میلیون بشکه مشخص شده است. کشورهای ایران، لیبی و ونزوئلا نیز بر اساس این توافق از کاهش فراوری معاف شدند.

توافق کاهش 9 میلیون و 700 هزار بشکه ای که پس از مذاکرات سخت و فشرده به دست آمد یکم ماه مه برابر با 12 اردیبهشت ماه 99 وارد فاز اجرایی شد و اعضای اوپک و متحدانش در راستا اجرایی کردن این توافق گام برداشتند.

اعضای ائتلاف اوپک پلاس آوریل همچنین به تازگی تصمیم گرفتند توافق کاهش فراوری نفت خود را در ماه ژانویه سال 2021 میلادی روزانه 500 هزار بشکه تسهیل نمایند و برای آنالیز تعدیل بیشتر در ماه های آینده نشست های ماهانه داشته باشند.

بر این اساس، کاهش فراوری روزانه فراورینمایندگان عضو ائتلاف اوپک پلاس از رقم 7 میلیون و 700 هزار بشکه در ماه ژانویه 2021 با افزایش روزانه 500 هزار بشکه ای در ژانویه 2021 به 7 میلیون و 200 هزار بشکه در روز می رسد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47728

به "وزیر نفت تهران را به مقصد مسکو ترک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نفت تهران را به مقصد مسکو ترک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید