پنتاگون: هیچ تصمیمی درباره خروج از افغانستان گرفته نشده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، درحالی که وزیر خارجه آمریکا از احتمال خروج نیروها تا انتها ماه آوریل سخن گفته اما پنتاگون تاکید نمود که هنوز تصمیمی درباره خروج نیروها از افغانستان اتخاذ نشده است.

پنتاگون: هیچ تصمیمی درباره خروج از افغانستان گرفته نشده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در یک نشست خبری تاکید نمود که هنوز هیچ تصمیمی درباره خروج 2500 نظامی به جامانده آمریکایی از افغانستان اتخاذ نشده است.

کربی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره زمان خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان گفت: نمی توانم برای شما معین کنم که چه برنامه ریزی معینی درحال انجام است، زیرا هنوز تصمیمی در خصوص شرایط آینده نیروها در افغانستان گرفته نشده است.

براساس توافقنامه آمریکا با طالبان که در 29 فوریه سال 2020 (10 اسفند 1398) به امضا رسید، همه نظامیان آمریکایی و ناتو باید طی 14 ماه یعنی 1 می سال 2021 (11 اردیبهشت 1400) خاک افغانستان را ترک نمایند.

با این حال دولت بایدن پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید نمود که درنظر دارد این توافقنامه را مورد بازنگری قرار دهد اما هنوز نتیجه آن اعلام نشده است.

لازم به ذکر است که نشست اخیر وزرای دفاع سازمان ناتو برای تصمیم گیری درباره خروج نیروها از افغانستان بدون هیچ نتیجه ای خاتمه یافت.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در جریان این نشست به خبرنگاران گفته بود: من به متحدانمان گفتم که نتیجه آنالیز هرچه باشد، آمریکا خروج عجولانه و بدون نظم از افغانستان نخواهد داشت.

وی همچنین تاکید نمود: هیچ غافلگیری وجود نخواهد داشت ما با هم مشورت خواهیم کرد، با هم تصمیم خواهیم گرفت و با هم اقدام خواهیم کرد.

با این حال یکشنبه نامه ای از وزیر خارجه آمریکا به رئیس جمهور افغانستان درز کرد که در آن تاکید شده بود که واشنگتن هیچ گزینه ای را رد نمی کند و ضمن آنالیز خروج کامل نیروها تا اول ماه می، دیگر گزینه ها را نیز در دست آنالیز دارد.

در این نامه وزیر خارجه آمریکا با تهدید رئیس جمهور افغانستان اضافه کرد: نگران هستم که پس از خروج نیروها، حتی باوجود ادامه یاری های اقتصادی به نیروهای شما، اوضاع امنیتی بدتر گردد و طالبان بتوانند مناطق بیشتری را به تصرف درآوردند.

کارشناسان بر این باورند که این نامه برای تحت فشار قرار دادن دولت افغانستان برای پذیرفتن طرح آمریکا برای ایجاد دولت مشارکتی نوشته شده و سپس به رسانه ها درز نموده است.

.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52667

به "پنتاگون: هیچ تصمیمی درباره خروج از افغانستان گرفته نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: هیچ تصمیمی درباره خروج از افغانستان گرفته نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید