چالش ناسا برای تخلیه بار فرودگرهای قمری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ناسا در چالش جدیدی از مردم خواسته است تا نظرات خود را درباره یافتن بهترین راه برای تخلیه فرودگرهای قمری ارائه دهند.

چالش ناسا برای تخلیه بار فرودگرهای قمری

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نیواطلس، ناسا چالش جدیدی را اعلام نموده است که عموم مردم را به ارائه راه هایی برای تخلیه بار فرودگرهای قمری تشویق می نماید. ناسا در این چالش موسوم به (Lunar Delivery Challenge)، مبلغ 25 هزار دلار جایزه برای بهترین ایده هایی در نظر گرفته است که برای تخلیه فرودگرهای قمری پروژه فضایی آرتمیس (Artemis) مطرح می شوند.

به نظر می رسد که یکی از بدترین تنگناها در ماموریت های فضایی، بیرون آوردن وسایل از وسیله نقلیه ای باشد که به مقصد رسیده است. هر فضانوردی که در تخلیه بار یک فضاپیما یا حتی خودرو نقش داشته، اعتراف می نماید که این کار، بسیار دشوارتر از سفر کردن است. ناسا زمانی انتظار داشت که فضانوردان روی سطح ماه فرود بیایند و در همان روز هم تجهیزات را به صورت دستی از فضاپیما بیرون بیاورند.

پروژه آرتمیس قرار است که در سال 2024، نخستین فضانورد زن را به همراه یک فضانورد مرد روی سطح ماه فرود بیاورد تا نخستین گام را برای حضور دائم انسان در ماه بردارد.

این پروژه، از شرکت کنندگان می خواهد تا راه های جدیدی را برای خارج کردن محموله هایی مانند تجهیزات کوچک، ماژول ها و ابزاری از این دست ارائه دهند.

پاول کسلر (Paul Kessler)، از پژوهشگران ناسا گفت: ما در جستجوی یافتن راهی از میان ایده های عموم مردم هستیم؛ بنابراین این چالش فقط مختص مهندسان نیست. ما می خواهیم نظرات همه مردم را بشنویم و برای شنیدن همه نظرات از ساده تا پیچیده مشتاق هستیم. ما هنوز بهترین راه را نیافته ایم؛ به همین دلیل تمایل داریم که هر پیشنهادی را بشنویم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 43294

به "چالش ناسا برای تخلیه بار فرودگرهای قمری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش ناسا برای تخلیه بار فرودگرهای قمری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید