چینی ها این ماهی عجیب را به فضا می فرستند، عکس

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایسنا نوشت: گزارش ها حاکی از این هستند که چین در یک پروژه تازه، گورخرماهی را به ایستگاه فضایی تیانگونگ خواهد فرستاد.

چینی ها این ماهی عجیب را به فضا می فرستند، عکس

چین میخواهد در آینده گورخرماهی را به ایستگاه فضایی خود بفرستد. این گونه ماهی کوچک به عنوان بخشی از تحقیقات در خصوص تعامل بین ماهی و میکروارگانیسم ها در یک زیست بوم بسته کوچک به مدار ایستگاه فضایی تیانگونگ(Tiangong) چین فرستاده خواهد شد. بعلاوه، این آزمایش به پژوهش در خصوص از دست دادن استخوان در فضانوردان یاری خواهد نمود.

ژانگ وی(Zhang Wei) دستیار فرمانده کل سیستم کاربردی سرنشین دار فضایی چین، در جریان سمینار درخواست پروژه علمی و کاربردی ایستگاه فضایی که روز 10 ژوئیه در پکن برگزار گردید، در خصوص این پروژه با رسانه های چین صحبت کرد. اطلاعات بیشتری در خصوص جدول زمانی آزمایش و دستگاه آبی آن فاش نشد.

این اولین باری نخواهد بود که ماهی به فضا فرستاده می شود. زیستگاه آبی ناسا(AQH) که برای مطالعه چگونگی تاثیر ریزگرانش بر حیات دریایی طراحی شده است، در سال 2012 به ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) فرستاده شد. این زیستگاه میزبان یک ماهی کوچک به نام مداکا(medaka) بود که در آب شیرین زندگی می نماید و بومی ژاپن است.

گورخر ماهی

گورخرماهی پیشتر در سال 1976 با مأموریت سایوز 21(Soyuz 21) به ایستگاه فضایی سالیوت 5(Salyut 5) اتحاد جماهیر شوروی فرستاده شد. فضانوردان شوروی که آزمایش هایی را روی آن ماهی انجام دادند، دریافتند که به نظر می رسد گورخرماهی بعضی از رفتارهای خود را در واکنش به زندگی در ریزگرانش تغییر می دهد.

تاریخچه فرستادن حیوانات به فضا به سال 1947 بازمی شود؛ پیش از آنکه سگ فضایی شوروی موسوم به لایکا(Laika)، پرواز بسیار معروف تر خود را با فضاپیمای اسپوتنیک 2(Sputnik 2) در سال 1957 انجام دهد. لایکا بیش از مقدار گرم شد و تنها چند ساعت پس از پرواز از جهان رفت.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 مرداد 1402 بروزرسانی: 2 مرداد 1402 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 89875

به "چینی ها این ماهی عجیب را به فضا می فرستند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها این ماهی عجیب را به فضا می فرستند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید