چین از سیاسی کردن کووید 19 انتقاد کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد در واکنش به تصمیم رژیم آمریکا در قطع بودجه سازمان جهانی بهداشت، گفت: پکن با سیاسی کردن کووید-19 و تضعیف این سازمان مخالف است.

چین از سیاسی کردن کووید 19 انتقاد کرد

ژانگ جون روز جمعه در نامه ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اضافه کرد: چین از اعلامیه مصوب جنبش عدم تعهد در حمایت از سازمان جهانی بهداشت و مدیرکل آن در انجام وظایف خود، پشتیبانی می کند.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع این بیماری، چین به طور جدی از سازمان ملل در ایفای نقش اصلی و هماهنگی همکاری های بین المللی برای مبارزه با ویروس کرونا حمایت کرده است، ادامه داد: رئیس جمهور شی تاکید کرد که جهان جامعه ای با آینده مشترک است. در مبارزه با بیماری که مردم همه کشورها را تهدید می کند، همبستگی و همکاری، قدرتمندترین سلاح است.

کننده دائم چین در سازمان ملل متحد اضافه کرد: ضروری است جامعه بین المللی با تقویت اعتماد متقابل، برای پاسخگویی و تلاش جمعی برای پیروزی در این نبرد علیه ویروس بسیار خطرناک، متحد باشد و چین در این باره، متعهد است.

جون با تاکید بر اینکه کشورش از سازمان جهانی بهداشت در ایفای نقش اصلی در همکاری های جهانی ضد همه گیری حمایت می کند، اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت به عنوان یک آژانس تخصصی سازمان ملل متحد که مسئولیت امور بهداشت عمومی را بر عهده دارد، نقش مهمی در پاسخ به بیماری همه گیری دارد.

وی همکاری چین با سازمان جهانی بهداشت را تنگاتنگ، باز، شفاف و مسئولانه توصیف کرد و گفت: پس از شیوع کووید-19، چین بلافاصله به سازمان جهانی بهداشت گزارش داد، توالی ژنتیکی و تجربه پیشگیری و درمان را بدون فوت وقت با آن سازمان و جامعه جهانی به اشتراک گذاشت.

کننده چین در سازمان ملل متحد با اعلام حمایت از تلاش های مجمع عمومی سازمان ملل برای پاسخگویی به بیماری همه گیری، شرح داد: مجمع عمومی، کننده تمام کشورهای عضو است و اصلی ترین مرجع، سیاست گذار و کننده سازمان ملل است.

جون با اشاره به فعالیت های کنندگی تحت امر خود در شورای امنیت و دیگر نهادهای سازمان ملل متحد، تاکید کرد: چین و سایر 187 کشور عضو، پیش نویس قطعنامه همبستگی جهانی برای مبارزه با کووید-19 را تایید کردند که دوباره بر تعهد به همکاری های بین المللی و چند جانبه گرایی تاکید می کند.

وی با تاکید بر اینکه چین فعالانه به ابتکارات آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد پاسخ می دهد، گفت: چین کاملا از رهبری دبیرکل در مبارزه با بیماری همه گیر کووید-19 حمایت می کند و به درخواست وی برای آتش بس جهانی اهمیت زیادی قائل است. کننده چین در سازمان ملل متحد گفت: چین از طرفین درگیری ها می خواهد تا ضمن حمایت از این ابتکار عمل اقدام برای جلوگیری از هدر رفت زمان، فضای لازم را برای همکاری و ایجاد شرایط دستیابی به راهکار های سیاسی فراهم کنند.

کننده چین در سازمان ملل متحد به آثار اقتصادی کووید-19 هم اشاره کرد و اضافه کرد: چین تلاش های زیادی را برای کمک به کاهش تاثیر این بیماری بر اقتصاد جهانی انجام می دهد. چین کاملا از مسئولیت مهم خود به عنوان دومین اقتصاد بزرگ آگاه است و تمام تلاش خود را برای کمک به ثبات و تقویت اقتصاد جهانی انجام می دهد.

جون ادامه داد: چین همچنین برای تسریع در توسعه اقتصاد دیجیتال، اقداماتی را انجام می دهد. این امر باعث شده صنایع جدید و مدل های جدید تجاری چون پزشک تلفنی و کار از راه دور و آموزش، انگیزه های جدیدی را برای رشد اقتصادی جهان به وجود آورد.

وی با بیان اینکه چین در عین حال که با شیوع بیماری در داخل کشور مبارزه می کند، کمک های چشمگیری به توسعه بین المللی هم داشته است، اظهار کرد: پکن می کوشد با وجود کووید-19 برای نبرد با فقر هم مبارزه کند و مطمئن شود که اهداف از بین بردن فقر این کشور طبق برنامه ریزی ها محقق می شود.

کننده دائم چین در سازمان ملل متحد یادآور شد: چین همچنان در چارچوب همکاری های جنوب-جنوب برای مبارزه با بیماری همه گیر، همکاری با سایر کشورهای در حال توسعه را افزایش و مواد و کمک های فنی را با تمام ظرفیت خود ارائه می دهد.

جون ادامه داد: بیانیه گروه 77 و چین از جامعه جهانی می خواهد تا به مسائل و چالش های پیش روی کشورهای در حال توسعه توجه کنند، تجهیزات، فناوری و کمک به ظرفیت سازی در اختیار آنها قرار دهند و برای از بین بردن استفاده از اقدامات قهریه اقتصادی یکجانبه، اقدامات فوری و موثر اتخاذ کنند.

وی با تاکید بر اینکه ویروس هیچ مرز و نژادی نمی شناسد، اضافه کرد: هیچ کشوری نمی تواند خود را از تاثیر آن دور کند. تنها راه برای از بین بردن ویروس ، همکاری است. تغییر مقصر و سرزنش کمک نمی کند تا روی پاسخ همه گیر متمرکز شوید بلکه فقط جامعه بین المللی را تقسیم می کند و همکاری های بین المللی ضد همه گیری را به خطر می اندازد.

کننده دائم چین در سازمان ملل متحد شرح داد: ما قاطعانه با اقدامات نادرستی چون برچسب زدن و سیاسی کردن موضع مشترک جامعه بین المللی مخالف هستیم.

جون گفت: کووید-19 آخرین شرایط اضطراری در عصر جهانی شدن اقتصاد نخواهد بود و بشر همچنان با چالش های امنیتی سنتی و غیر سنتی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. اضطراب این اورژانس بهداشت عمومی جهانی، ضرورت ایجاد جامعه با آینده مشترک برای بشریت را به داخل کشورها سوق داده است. با همبستگی و کمک متقابل، بر این همه گیری غلبه خواهیم کرد و آینده ای روشن تر را در آغوش خواهیم کشید.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 29210

به "چین از سیاسی کردن کووید 19 انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از سیاسی کردن کووید 19 انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید