گران قیمت ترین مرحله فراوری کاتد های باتری حذف می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فناوری پتنت شده شرکت نانووان این پتانسیل را دارد که احتیاج به مواد اولیه فلزی به شکل سولفات را کاهش داده و همچنین یک مرحله تصفیه گران قیمت و جریان پسماند سولفات را در فراوری کاتد باتری حذف کند.

گران قیمت ترین مرحله فراوری کاتد های باتری حذف می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت نانو وان متریال (Nano One)، صاحب فناوری پتنت شده ای برای فراوری مواد کاتدی با قیمت کم و کارایی بالا به منظور استفاده در باتری های یون لیتیوم است. این شرکت توافق نامه توسعه مشترکی (JDA) را با یک فراوریکننده مواد کاتدی آسیایی امضا نموده است.

دو مرحله اول این برنامه توسعه مشترک روی فراوری مواد کاتدی LNMO (اکسید منگنز نیکل لیتیوم) متمرکز شده است و با اعتبارسنجی توسط هر دو طرف با موفقیت به سرانجام رسیده است. اکنون کار به سمت فراوری انبوه، تحلیل دقیق مالی، ارزیابی توسط گروه ثالت و برنامه ریزی اولیه برای تجاری شدن سوق داده شده است. این شرکت از نانوذرات و نانوساختار های لایه ای در کاتد حاوی کبالت، منگنز و نیکل استفاده نموده است که این کار موجب بهبود عملکرد باتری یون لیتیم شده و قیمت آن را کاهش می دهد. پیش ماده های این فناوری ترکیبی از چند فلز نیکل، کبالت و منگنز است که در دمای بالا درون کوره ترکیب می شوند. نانووان از راهبرد متفاوتی استفاده می نماید تا بتواند لیتیم را به دیگر پیش ماده ها و فلزات اضافه کند. با این فناوری، دیگر احتیاجی به استفاده از آسیاب و سایش نیست و می تواند فرآیند گرمادهی را کوتاه کند و در نهایت فرآیند فراوری ساده تر گردد.

این توافق نامه چارچوبی را برای توسعه یک طرح کسب و کار به منظور تجاری سازی مواد کاتدی، به وسیله سرمایه گذاری مشترک، لیسانس کردن فناوری نانو وان و یا به وسیله کار های توسعه بیشتر ارائه می دهد.

این شرکت ها در حال فراوری مواد کاتدی LNMO با کارایی بالا با استفاده از فرآیند ثبت اختراع One-Pot Nano One هستند. فرآیند ثبت شده One-Pot پودر های کاتدی تک بلوری با دوام و پوشش های محافظتی را به طور هم زمان ایجاد می نماید که در برابر ترک خوردگی و تخریب حاصل از مونتاژ باتری و شارژ مکرر مقاومت بیشتری دارند.

LNMO، همچنین به عنوان اسپینل ولتاژ بالا (HVS) شناخته می گردد که مورد توجه جهانی قرار گرفته و پتانسیل زیادی در باتری های لیتیوم یون نسل بعدی برای وسایل نقلیه الکتریکی، ذخیره انرژی تجدیدپذیر و دستگاه های الکترونیکی مصرف دارد. این انرژی و انرژی هم تراز با سایر کاتد های با عملکرد بالا ارائه می دهد و مقرون به صرفه تر است؛ زیرا فاقد کبالت است، نیکل کمی دارد و احتیاجی به لیتیوم اضافی ندارد.

ساختار اسپینل سه بعدی LNMO یون های لیتیوم را برای شارژ سریع و تخلیه سریع تر از سایر انواع کاتد جریان می دهد و از انبساط، انقباض و خستگی باتری جلوگیری می نماید. LNMO همچنین دارای ولتاژ عملیاتی بالا است که 25 درصد بیشتر از کاتد های تجاری با نیکل بالا است.

جدیدترین باتری این شرکت توسط تعدادی از شرکت های خودروساز در حال آزمایش است. این باتری ها به نرخ بالای شارژ و تخلیه دست پیدا نموده و 900 چرخه شارژ / دشارژ را تجربه نموده اند. فناوری پتنت شده شرکت نانووان این پتانسیل را دارد که احتیاج به مواد اولیه فلزی به شکل سولفات را کاهش داده و همچنین یک مرحله تصفیه گران قیمت و جریان پسماند سولفات را در فراوری کاتد حذف کند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 56609

به "گران قیمت ترین مرحله فراوری کاتد های باتری حذف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران قیمت ترین مرحله فراوری کاتد های باتری حذف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید