7 بلایی که تلفن های هوشمند به جانتان می اندازد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شما هر روز، یا تمام کل روز تلفن هوشمندتان را استفاده می کنید. تلفن های هوشمند بدون خطر به نظر می رسند، اما استفاده بیش از حد از آن ها می تواند باعث آسیب گردد و متاسفانه این یک مشکل رو به رشد است. در این نوشتار 7 مورد از شایع ترین آسیب های تلفن های هوشمند را می بینیم.

7 بلایی که تلفن های هوشمند به جانتان می اندازد

درد آرنج

به گزارش خبرنگاران، درد آرنج از شایع ترین آسیب های تلفن های هوشمند است. نگه داشتن آرنج در زاویه 90 درجه برای مدت طولانی ممکن است باعث درد در آرنج گردد. هنگامی که شما در یک تماس تلفنی طولانی هستید، آرنج تان به صورت زاویه دار است. این باعث فشار بر اعصاب و متعاقبا کاهش جریان خون و ایجاد التهاب می گردد. آرنج تلفن همراه باعث بی حسی و سوزن سوزن شدن می گردد.

انحنای انگشت کوچک

وقتی ساعت ها از تلفن همراه استفاده می کنید، فشار زیادی روی انگشت کوچک به عنوان نگهدارنده پایین گوشی وارد می گردد. این اختلال خنده دار به نظر می رسد، اما در واقع می تواند بسیار دردناک باشد.

مسائل در حالت اندام

شما احتمالاً در طول روز کلی ایمیل و پیغام را چک نموده دارید و ساعت ها اینستاگرام را بالا و پایین می کنید و تمام این مدت نشسته اید، سرتان را خم نموده و شانه های تان را صورت خمیده نگه داشته اید. این فرایند می تواند باعث ایجاد مسائل در حالت بدن گردد. خم کردن شانه ها و گردن باعث فشار بر عضلات می گردد. به مرور شکل اندام تان حالت مناسب خود را از دست می دهد و این یکی از ناخوشایندترین آسیب های تلفن های هوشمند است.

درد مچ دست

بالا پایین کردن صفحات و ضربه زدن مداوم روی صفحه گوشی ممکن است باعث آسیب به مچ دست و دست شما گردد. یک مطالعه جدید نشان داد که درد مچ دست یکی از شکایات رایج کاربران تلفن های هوشمند است.

درد انگشت شست

ارسال پیغام کوتاه به انگشت شست شما یک فشار واقعی وارد می نماید، زیرا از انگشت شست برای نوشتن پیغام استفاده می کنید. تاندون انگشت شست ممکن است از حرکت مکرر ارسال پیغامک ملتهب گردد؛ التهاب هنگام خم شدن انگشت شست می تواند منجر به درد در انگشت و صدای کلیک گردد. این مورد از آسیب های تلفن های هوشمند بسیار شایع است.

خستگی چشم (چشم کوفتگی)

استفاده بیش از حد از تلفن هوشمند می تواند چشم ها را خسته کند و خستگی چشم خود می تواند مسائل بدتری را به دنبال داشته باشد.

میکروب ها

شما تلفن هوشمندتان را همه جا با خودتان می برید از جمله فروشگاه، سالن بدنسازی و حتی سرویس بهداشتی! ممکن است به راحتی فراموش کنید که میکروب هایی که در این مکان ها وجود دارند به تلفن هوشمند شما منتقل می شوند. یک مطالعه نشان داد که تلفن های هوشمند پر از باکتری هستند. این باکتری ها قادر به شیوع بیماری هستند.

اشریشیا کلی

باکتری اشریشیا کلی باعث اسهال، مسمومیت غذایی و سایر مسائل معده می گردد. تلفن خود را با خود به دستشویی نبرید. وسوسه انگیز، اما بسیار خطرناک است. هر بار که از دستشویی استفاده می کنید حتما دستان خود را با آب و صابون بشویید.

استروپتوکوک

این باکتری در بچه ها باعث گلودرد استرپتوکوکی می گردد، اما همچنین می تواند باعث بعضی بیماری های خطرناک دیگر نیز بگردد.

آنفلوآنزا

ویروس آنفولانزا می تواند تا 24 ساعت در تلفن هوشمند شما زندگی کند. برای جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا، تلفن خود را تمیز نگه دارید.

استافیلوکوکوس

این باکتری هم می تواند در تلفن های هوشمند زندگی کند. گونه های خاصی از این باکتری خطرناک تر از بقیه هستند. عفونت های پوستی از جمله موارد شایع ناشی از این باکتری هستند، اما نوع خطرناک این باکتری می تواند منجر به سینه بغل و عفونت های خونی گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: فرارو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 50184

به "7 بلایی که تلفن های هوشمند به جانتان می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 بلایی که تلفن های هوشمند به جانتان می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید