اشرف غنی و عبدالله در آستانه توافق ، چانه زنی بر سر 3 وزارتخانه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، منابع اعلام کردند که اشرف غنی و عبدالله در آستانه توافق سیاسی قرار دارند و دو طرف درباره کرسی های وزارت امور خارجه، دارایی و دادستانی کل چانه زنی می کنند.

اشرف غنی و عبدالله در آستانه توافق ، چانه زنی بر سر 3 وزارتخانه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع آگاه از مذاکرات بین اشرف غنی و عبدالله اعلام کردند که گفتگو های دو طرف درباره چگونگی تقسیم وزارتخانه ها، ادارات و سفارتخانه ها جریان دارد و دو طرف بزودی رسماً توافق را اعلام می نمایند.

این منبع گفت که پس از توافق روی کلیات طرح پیشنهادی سپیدار، دو طرف روی برخی از جزئیات گفتگو می نمایند و در حال حاضر، مذاکرات پیرامون چگونگی تقسیم کرسی های حکومت ادامه دارد.

منبع می افزاید که عبدالله نیز در سطح بالای مذاکرات حضور یافته و طرف های مذاکره نماینده در سطوح مختلف روی تقسیم کرسی های حکومت رایزنی می نمایند.

براساس گزارش هشت صبح، پس از توافق روی چارچوب طرح پیشنهادی سپیدار، دو طرف گفتگو ها روی جزئیات را برای سرانجام تنش های سیاسی سرعت بخشیده اند و این طرح به زودی نهایی می شود؛ مذاکرات روی تقسیم قدرت در چهار سطح مختلف که شامل کابینه، ادارات دولتی، ولایت ها و سفارت خانه ها می شود، ادامه یافته و پیشرفت هایی نیز بوجود آمده است.

گزارش می افزاید که درباره برخی از جزئیات طرح پیشنهادی سپیدار توافق صورت گرفته و در حال حاضر دو طرف بر روی پست های وزارت های امور خارجه، دارایی و دادستانی کل چانه زنی می نمایند.

قرار است پس از نهایی شدن توافق میان دو طرف، این طرح به یک توافق نامه بدل شده و با حضور و تضمین گروه میانجی و نماینده گان برخی از کشور ها و سازمان های خارجی، میان ارگ و سپیدار به امضا برسد.

طرف های مذاکره، اما توافق کرده اند که جزئیات را پس از نهایی شدن توافق سیاسی با مردم در میان بگذارند.

پیش از این نیز سرور دانش، معاون دوم اشرف غنی در دیدار با نمایند گان ملل متحد و اتحادیه اروپا، اطمینان داده بود که تنش های میان دو طرف در حال سرانجام یافتن است و عبدالله ریاست شورای عالی مصالحه را به عهده خواهد گرفت.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 31161

به "اشرف غنی و عبدالله در آستانه توافق ، چانه زنی بر سر 3 وزارتخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی و عبدالله در آستانه توافق ، چانه زنی بر سر 3 وزارتخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید