جاذبه های گردشگری جهان که باید قبل از مرگ دید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مسافرت و دیدن جاذبه‌های دیدنی دنیا یکی از بهترین تجربیاتی است که می‌توانید در زندگی خود داشته باشید. با سفر به کشورها و شهرهای مختلف، فرهنگ‌های گوناگون را تجربه خواهید کرد، غذاهای جدید را امتحان خواهید کرد و طبیعت بکر را خواهید دید.

جاذبه های گردشگری جهان که باید قبل از مرگ دید

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

البته همه جاذبه‌های گردشگری دنیا را نمی‌توان در یک عمر دید، اما برخی از آن‌ها بسیار معروف و باید دیدنی هستند و اگر فرصتی داشته باشید، حتما باید آن‌ها را از نزدیک ببینید. در این مقاله قصد داریم برخی از معروف‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری دنیا را معرفی کنیم که حتما باید قبل از مرگ ببینید.

تاج محل، هند

تاج محل یکی از شاهکارهای معماری جهان واقع در شهر آگرا در هند است. این بنای زیبا که در سده 17 میلادی ساخته شد، از سنگ مرمر سفید تشکیل شده و مزین به کاشی‌کاری‌ها و حجاری‌های بسیار ظریف و دقیق است. تاج محل کاملاً از سنگ مرمر سفید ساخته شده و با نقش‌برجسته‌ها و حجاری‌های بسیار ظریف و زیبا تزئین شده است. گنبد مرکزی این بنا به ارتفاع 70 متر بالا رفته و بر فراز چهار گنبد کوچک‌تر قرار گرفته است. تاج محل در کنار دیوارها و باغ‌های مجلل، منظره‌ای خیره‌کننده را به وجود آورده است.

تاج محل که یکی از عجایب هفتگانه دنیای جدید محسوب می‌شود، با معماری خیره‌کننده‌اش، دیدنی‌ترین اثر تاریخی هند است که حتماً باید از نزدیک تماشا کرد.

مجسمه مسیح رستگار، ریودوژانیرو

این مجسمه عظیم 38 متری عیسی مسیح، بر فراز کوه کرکوادو در شهر ریودوژانیروی برزیل قرار دارد و از دوردست‌ها قابل مشاهده است. این مجسمه که در سال 1931 میلادی ساخته شد، از جاذبه‌های اصلی گردشگری در برزیل به‌شمار می‌آید. بالا رفتن از پلکان تا مجسمه و دیدن شهر ریو از بالای کوه، تجربه‌ای فراموش نشدنی است.

دره اشک‌ها، کلمبیا

دره اشک‌ها در کشور کلمبیا یکی از عجیب‌ترین و زیباترین پدیده‌های طبیعی جهان است. در این دره، آبشارهایی وجود دارد که دائماً جریان دارند، اما به جای آب، جریانی از سنگ‌های قیمتی و رنگارنگ دارند که گویی اشک‌های سنگی هستند. این پدیده زیبای طبیعی باید حتماً توسط علاقه‌مندان به معجزات طبیعت دیده شود.

آبشارها و جویبارهای پر از سنگ‌های رنگارنگ، منظره‌ای وصف‌ناپذیر را به وجود آورده‌اند. دره اشک‌ها که در سال 1950 کشف شد، امروزه یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کلمبیا و آمریکای جنوبی است و سالانه هزاران نفر از سراسر دنیا برای تماشای این معجزه طبیعت به آنجا سفر می‌کنند. دیدن دره اشک‌ها با چشمان خود، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.

دیوار چین، چین

دیوار بزرگ چین یکی از شگفتی‌های معماری دنیاست که در قرن 5 قبل از میلاد ساخته شده است. این دیوار عظیم که بیش از 2000 سال قدمت دارد، بازدید از آن را به یک تجربه باورنکردنی تبدیل می‌کند. طول این دیوار باستانی که از شمال چین تا استان گانسو ادامه دارد، بیش از 5500 کیلومتر است. قسمت‌های بازسازی شده‌ای از این دیوار وجود دارد که می‌توان آن‌ها را پیاده‌روی کرد.

تخت جمشید، ایران

کاخ تخت جمشید در نزدیکی شهر شیراز، پایتخت امپراطوری هخامنشیان بوده که در حدود 2500 سال پیش ساخته شده است. این مجموعه باستانی عظیم‌الجثه شامل کاخ‌ها، تالارها و راهروهای متعددی است که با نقش برجسته‌های زیبایی تزیین شده‌اند. ستون‌های بلند، پلکان‌های عریض و ایوان‌های مجلل، نمایانگر شکوه و عظمت تمدن باستانی ایران هستند.

ماچو پیکچو، پرو

ماچو پیکچو یا «کوه پیر» یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین آثار باستانی آمریکای جنوبی است که در کشور پرو واقع شده و قدمتی 500 ساله دارد. این شهر مخروبه در ارتفاع 2430 متری کوه واقع شده و شامل معابد و آثار مذهبی است. معماری و سنگ‌تراشی‌های فوق‌العاده دقیق آن، این مکان را به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل کرده است.

پترا، اردن

شهر باستانی پترا در اردن، در دره‌ای بین کوه‌های صخره‌ای ساخته شده و حدود 300 سال پیش از میلاد مسیح محل سکونت بوده است. خانه‌ها و معابد این شهر همگی درون صخره‌ها حجاری شده‌اند. رنگ قرمز و صورتی سنگ‌های صخره‌ای، مناظر بسیار زیبایی را به وجود آورده است. شگفت‌انگیزترین بخش پترا، معبد الخزنه است که دارای ستون‌ها و مجسمه‌های حجاری‌شده بسیار ظریف و دقیقی می‌باشد.

برج ایفل، فرانسه

برج ایفل نماد مشهور شهر پاریس و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری فرانسه است. این برج آهنی بلند که در سال 1889 برپا شد، با ارتفاع 324 متری‌اش (در زمان افتتاح، بلندترین سازه جهان بود) منظره‌ای بی‌نظیر از شهر پاریس را به گردشگران ارائه می‌دهد. ساختمان برج ایفل کاملاً از آهن ساخته شده و ظاهر منحصربفرد آن، آن را به یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاریس تبدیل کرده است.

رفتن به بالای برج ایفل و تماشای شهر پاریس از ارتفاع بالا، تجربه‌ای خاطره‌انگیز خواهد بود. علاوه بر چشم‌انداز زیبای شهر، معماری خاص برج ایفل و سازه فلزی ظریف آن نیز تحسین‌برانگیز است. دیدن برج ایفل در شب هنگام که با نورپردازی زیبایی روشن می‌شود نیز بسیار خاطره‌انگیز خواهد بود.

دره مرگ، آمریکا

دره مرگ در ایالت کالیفرنیای آمریکا یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعی جهان است. این دره خشک و بیابانی دارای مناظری بسیار غیرعادی و جالب است. سنگ‌های عجیب‌الشکل، کوه‌های رنگارنگ و دره‌های عمیق این منطقه، آن را به یکی از شگفتی‌های طبیعت تبدیل کرده است. دره مرگ را می‌توان با خودرو، پیاده‌روی یا دوچرخه طی کرد.

دیوار هادریان، انگلستان

دیواری سنگی و تاریخی است که رومی‌ها در شمال انگلستان ساختند تا مرزهای امپراطوری‌شان را از حمله بربرها محافظت کنند. ساخت این دیوار از سال 122 میلادی آغاز شد و قسمت‌هایی از آن هنوز پابرجا هستند. دیوار هادریان از شگفتی‌های مهندسی باستانی به‌شمار می‌آید و یکی از آثار تاریخی مهم دوران امپراطوری روم است که حتماً باید توسط علاقه‌مندان به تاریخ و باستان‌شناسی دیده شود. این دیوار سنگی عظیم در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده‌ است.

هرم خئوپس، مصر

اهرام سه‌گانه جیزه در نزدیکی شهر قاهره، بزرگ‌ترین و معروف‌ترین آثار باستانی مصر به‌شمار می‌آیند. هرم خوفو که بزرگ‌ترین هرم جهان است با ارتفاع 146 متر، هرم خفرع 136 متر و هرم منقرع با ارتفاع 62 متر، این اهرام را تشکیل می‌دهند. ساخت این آرامگاه‌های عظیم حدود 4500 سال پیش به اتمام رسید و هر کدام نمادی از تمدن و فرهنگ مصر باستان هستند.

کلیسای جامع سن مارک، ایتالیا

یکی از زیباترین و معروف‌ترین کلیساهای دنیا، کلیسای جامع سن مارک در شهر ونیز ایتالیا است. این بنای تاریخی در سده 11 میلادی ساخته شد و معماری بی‌نظیری دارد. نمای خارجی کلیسا با طاق‌ها و ستون‌های زیبایی تزیین شده است. داخل کلیسا نیز دیوارها و سقف‌هایی با موزاییک‌های طلایی رنگ بسیار خیره‌کننده‌ای دارد. این کلیسای تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

تایمز اسکوئر، آمریکا

میدان تایمز اسکوئر یکی از نقاط دیدنی و پرجنب و جوش منهتن نیویورک است. این میدان همیشه شلوغ که در قلب منهتن واقع شده، از برج‌های آسمان‌خراش معروفی احاطه شده است. تبلیغات و بیلبوردهای رنگارنگ ال‌ای‌دی، میدان تایمز اسکوئر را به یکی از زیباترین میادین شهری جهان تبدیل کرده‌اند.

آشوب دوازده ستون بودا، چین

معبد آشوب دوازده ستون بودا در استان شانشی چین، معبدی بودایی است که در سده 8 میلادی ساخته شده‌ است. معماری و طراحی هنرمندانه‌ی این معبد با 12 ستون قرمزرنگش، آن را به یکی از زیباترین معابد بودایی تبدیل کرده است. فرم منحصربه‌فرد ستون‌ها و سقف شیروانی زیبای معبد، دیدن آن را بسیار خاطره‌انگیز می‌کند.

کوه راشمور، آمریکا

کوه راشمور در ایالت داکوتای جنوبی آمریکا، معروف‌ترین و مهم‌ترین یادمان ملی آمریکاست. چهره‌های چهار رئیس‌جمهور آمریکا بر روی این کوه حجاری شده‌اند. این نقش‌برجسته‌های عظیم که بین سال‌های 1927 تا 1941 حجاری شدند، در مقیاسی غول‌پیکر هستند و از فاصله‌ی دور قابل مشاهده‌اند. دیدن نزدیک این شاهکار هنری یک تجربه‌ی فراموش‌نشدنی است.

شهر ممنوعه، چین

شهر ممنوعه واقع در مرکز شهر پکن پایتخت چین، از سال 1420 تا دوران امپراتوری چین، محل سکونت امپراتور بوده‌است. این مجموعه وسیع تاریخی، دارای کاخ‌ها و معابد فراوانی است که با معماری سنتی چین ساخته شده‌اند. باغ‌های متعدد، دریاچه‌های مصنوعی و بناهای تاریخی این شهر ممنوعه را به یکی از جاذبه‌های برتر گردشگری چین مبدل کرده‌ است.

آتشفشان فوجی، ژاپن

آتشفشان فوجی یا به ژاپنی (فوجی سان)، مشهورترین آتشفشان فعال ژاپن و یکی از نمادهای این کشور است. این کوه مخروطی شکل و زیبا که در جزیره هونشو قرار دارد، با ارتفاع 3776 متری خود، منظره‌ای خیره‌کننده دارد. دیدن آتشفشان فوجی با قله مخروطی صاف و برف پوشیده‌اش، حتماً یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجربیات گردشگری در ژاپن خواهد بود.

کلیسای جامع کلن، آلمان

یکی از معروف‌ترین و زیباترین کلیساهای گوتیک جهان، کلیسای جامع کلن در شهر کلن آلمان است. این بنای مذهبی عظیم در سده 13 میلادی ساخته شد و با دو برج بلند جلوه‌ای منحصربه‌فرد به آن بخشیده است. ویترای‌های رنگی، بدنه و ستون‌های سنگی و ظرافت‌های معماری گوتیک، تماشای آن را به لذتی بی‌نظیر مبدل می‌کند. این کلیسا جزو میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌ است.

مجسمه آزادی، آمریکا

مجسمه آزادی یکی از نمادهای آمریکاست که در سال 1886 روی جزیره آزادی در نیویورک ساخته شد. این مجسمه عظیم 46 متری که هدیه‌ای از مردم فرانسه به مردم آمریکا بود، نمادی از آزادی و استقلال است. سالانه میلیون‌ها نفر از این مجسمه دیدن می‌کنند و عکس یادگاری می‌گیرند. دیدن این مجسمه نمادین از نزدیک، حس بسیار خوبی به انسان می‌دهد.

نتیجه

به این ترتیب برخی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا را مرور کردیم که حتماً باید تجربه‌شان کنید. از آثار باستانی و تاریخی گرفته تا پدیده‌های طبیعی شگفت‌انگیز، همه و همه مقاصدی هستند که سفر به آن‌ها خاطرات جاودانه‌ای را در ذهن ما به‌جای می‌گذارد. پس حتماً این مکان‌های دیدنی را در برنامه‌ی سفرهایتان قرار دهید تا زیبایی‌ها و شگفتی‌های دنیا را از نزدیک تجربه کنید.

انتشار: 10 مهر 1402 بروزرسانی: 18 مهر 1402 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 86

به "جاذبه های گردشگری جهان که باید قبل از مرگ دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری جهان که باید قبل از مرگ دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید